Felfedezték a halak Drakuláját

2009. március 11., szerda 09:02 | aznap frissítve

A leghíresebb vámpíréhoz, Drakuláéhoz hasonlóan éles fogazatú, apró termetű új halfajt fedeztek fel egy észak-burmai patakban - közölték brit zoológusok.

A mindössze 17 milliméter hosszúságú, a pontyalakúak rendjébe tartozó halacskát Danionella draculának nevezték el. Bár az apró vízi Drakulára 2007 áprilisában találtak rá, a tudósok csak most erősítették meg, hogy új halfajról van szó - írta Ralf Britz, a londoni Természettudományi Múzeum zoológusa a Proceedings of the Royal Society of Biology szakfolyóiratban.

A halacska a legkülönösebb az utóbbi időben felfedezett gerinces állatok között. Fogai azért meglepőek, mert a pontyalakúak rendjébe tartozó 3700 másik faj egyikének sincsenek fogai, 50 millió évvel ezelőtt elvesztették fogas állkapcsukat. Ez a Burmában talált hal viszont állkapocscsontjából saját fogazatot fejlesztett. A kutatók tanulmányozni fogják az apró vámpírhal étkezési szokásait, bár azt már tudják róla, hogy jellemzően héjas állatokat és apró rovarokat fogyaszt.

Kis testmérete ellenére nem ez a faj a legkisebb a világon, hanem a 7,9 milliméter hosszúságú, szintén a pontyalakúak rendjébe tartozó szumátrai hal, a Paedocypris progenetica.