Hajlakkban élő baktérium és tízcentis fonálkígyó

2009. május 25., hétfő 21:37

Egy évvel ezelőtt még békében, a külvilág érdeklődésétől távol élhettek azok a különleges fajok, amik felkerültek az újonnan felfedezett fajok toplistájára.

Borsónyi csikóhal, koffeinmentes kávécserje és hajlakkban élő baktérium. Néhány különlegesség a 2008-ban újonnan leírt fajok tízes toplistájáról, amit a hétvégén mutatott be az Egyesült Államokban egy tudóscsoport.

A toplistán szerepel egy kicsi, alig tízcentis fonálkígyó, egy majdnem 60 centiméteres, botszerű rovar Malajziából, és a furcsa, négyfelé csavarodó házú csiga. Van még egy öngyilkosságig virágzó madagaszkári pálmafa, amely végül összeroskad és elpusztul, illetve egy meztelencsiga, amit évekig nem vettek észre annak ellenére, hogy rikító fehér, és Wales sűrűn lakott, városi részén él, írja a CNN.

Az újonnan felfedezett fajokról az Arizonai Állami Egyetem kutatói, valamint egy taxonómiával (rendszertannal foglalkozó) nemzetközi bizottság szakértői számoltak be. Jelentésük szerint 2007-ben, az utolsó összesített évben 18.516 új fajt fedeztek fel és írtak le.

Az elmúlt háromszáz évben becslések szerint mintegy 1,8 millió fajt írtak le, ám az életformák változatossága vélhetően ennél jóval nagyobb. A fajok száma 2 és 100 millió között lehet, de a kutatók többsége inkább a 10 milliót tartja elfogadható becslésnek.