Gabon a kövületeit védi

2010. július 14., szerda 14:44

A gaboni kormány felfüggeszti a termelést az ország keleti részében lévő kőfejtőben, hogy megóvják az itt talált egyedülálló őskövületeket, amelyek tanúsága szerint az összetett életformák több mint kétmilliárd évvel ezelőtt alakultak ki bolygónkon.

A nemzetközi kutatócsoport hüvelykujjnyi nagyságú fosszíliákra bukkant a közép-afrikai országban, ezek félmilliárd évvel idősebbek, mint az eddig ismert legősibb soksejtű komplex életformák. A felfedezésről a tudósok a Nature június végi számában publikálták tanulmányukat.

"Ez egy óriási jelentőségű felfedezés" - hangsúlyozta a helyszínre látogató Julien Nkoghe Bekale gaboni bányaügyi miniszter hozzátéve, hogy a köztársasági elnök döntése értelmében ideiglenesen felfüggesztik a termelést, és biztosítják a lelőhelyeket a kutatások befejezéséig, a megfelelő döntések meghozataláig. A tudomány mai állása szerint a komplex életformák alig 600 millió évvel ezelőtt, a kambriumi földtörténeti időszakban terjedtek el bolygónkon, noha Indiában már előkerültek 1,5 milliárd éves soksejtű szervezetek fosszíliái is.