Mégsem ismerjük a hosszú élet titkát

2010. július 23., péntek 12:15

Újraelemzik adataikat a kutatók, akik három hete arról számoltak be, hogy meghatározták százéves kor elérését valószínűsítő génmintázatot. Hibás volt egy génelemző gép.

Július elején arról írtunk, hogy a Bostoni Egyetem kutatói megtalálták a hosszú élet genetikai mintázatát. A Science tudományos lapban közzétett tanulmány szerzői azt állították, hogy genetikai markerek vizsgálatával 77 százalékos pontossággal meg tudták állapítani, hogy ki érhet meg rendkívül magas kort.

Csütörtöki nyilatkozatukban azonban a szerzők, Paola Sebastini és Thomas T. Perls bejelentették, hogy hibás volt egy genetikai elemző berendezés, amellyel a génelemzés hét százaléka készült, valamint a genetikai minták sokszorozásának 27 százaléka. Elismerték, hogy "ez a hiba téves genotipizáláshoz vezethetett" a minták egy részénél.

A kutatók több mint ezer százéves vagy idősebb embert vizsgáltak meg, majd a mintákat ezerkétszáz más személy génjeivel vetették össze, hogy a teljes emberi genetikai állományra, a genomra kiterjedő társítási tanulmánnyal olyan génekre bukkanjanak, amelyek gyakran fordulnak elő a magas korú embereknél. A kutatásban 150 gén 19 mintázatát azonosították.

Napjainkban körülbelül hatezer emberből egy éri meg századik születésnapját, a 110-iket pedig hétmillióból egy.