Ezernél több bolygót talált a Kepler

2011. február 2., szerda 14:40

A NASA bolygóvadász űrteleszkópja rengeteg Naprendszeren kívüli planétát felfedezett. A csillagszámlálás elsődleges adatai arról tanúskodnak, hogy a világegyetemben sokkal több a bolygó és a stabil multiplanetáris rendszer, mint korábban feltételezték.

A NASA szerdán közreadott adatai szerint a két éve útnak indított Kepler űrteleszkóp eddig ezernél több lehetséges bolygónak tartott objektumra figyelt fel Naprendszerünkön kívül. Felfedezéseinek köszönhetően több mint a duplájára nőtt az ismert exobolygók száma. Ezeket az objektumokat hivatalosan ugyan még nem sorolták a bolygók közé, de az asztronómusok szerint a Kepler által felfedezett égitestek 90 százalékát hitelesítik.

A műhold tanúsága szerint sokkal gyakoribbak a Naprendszerünk legnagyobb bolygójánál, a Jupiternél kisebb planéták, mint a gigászok. Ezen bolygók némelyike közelít a Föld méretéhez, és rajtuk jobbak az élet kialakulásának a feltételei, mint a könnyebben észrevehető óriásokon.

"A Kepler eddig ugyan még nem fedezett fel egyetlen Föld méretű bolygót sem, de a kutatások jó irányban haladnak" - hangsúlyozta a Jonathan Fortney, a Kaliforniai Egyetem csillagásza, az űrteleszkóptól származó adatok kiaknázására létrejött Kepler Asztroszeizmológiai Tudományos Konzorcium (KASC) tagja.