Index Vakbarát Hírportál

A meseolvasás javítja az iskolai jegyeket

2011. november 3., csütörtök 11:14

Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen olvasnak mesét, hosszú távon profitálnak ebből, méghozzá annál nagyobb mértékben, minél többet olvastak nekik - derül ki egy német felmérésből, ami szerint nemcsak a szociális készségek és az iskolai eredmények fejlődnek, hanem a kreativitás és a mozgás is.

Különösen a fiúk és az alacsonyan képzett családok gyermekei járnak jól a meseolvasással. A német Die Zeit hetilap, a Stiftug Lesen (Olvasás Alapítvány) és a német vasúttársaság (Deutsche Bahn AG) által szervezett felmérés során bő ötszáz, reprezentatív módon kiválasztott, 10 és 19 év közti gyermekkel és anyjukkal töltettek ki kérdőíveket.

Anyanyelv és matematika tantárgyakban azok a gyerekek, akiknek olvastak, akár 0,4 jeggyel magasabb eredményt érnek el. Azok a fiúk, akiknek olvastak, maguk is 20 százalékkal nagyobb eséllyel nyúlnak a könyvhöz, mint akiknek nem olvastak. Azok közül, akiknek olvastak, többen is űznek valamilyen sportot, vagy zenélnek.

Németországban ötödször mérték fel a meseolvasási helyzetet. A szervezők amellett szállnak síkra, hogy a szülők ne hagyják abba a meseolvasást, amint a gyermek megtanul olvasni. Ehelyett inkább folyamatos átmenetet javasolnak a kettő közt. Ezen kívül a felolvasás lényeges előnye az együtt töltött idő, amit a legjobb hangoskönyvek sem pótolhatnak.

Rovatok