Afrikában találták meg a róka egyik ősét

2013. január 24., csütörtök 09:51

A paleontológiai leletek kincsesbányájaként ismert Malapa-barlangban rendkívül ritkának számító rókamaradványokat fedeztek fel őslénykutatók, akik abban bíznak, hogy a lelet segít jobban megismerni a kutyafélék fejlődéstörténetét. A korábban ismeretlen ősi afrikai rókafajnak a Vulpes skinneri tudományos nevet adták felfedezői John Skinner dél-afrikai környezetvédő tiszteletére.

"A rókák rendkívül ritkák az afrikai kövületek történetében" – emlékeztetett a felfedezést ismertető cikk egyik szerzője, Brian Kuhn, a Witwatersrandi Egyetem kutatója, aki szerint a rókák származástana az egyik legkevésbé ismert szakterület az afrikai húsevőket illetően.

A lelőhely 2008-as felfedezése óta több mint nyolcvan, korábban ismeretlen faj maradványai kerültek elő Malapából, és a leletek egy része hozzájárult az emberi evolúció jobb megismeréséhez. A lelőhelyet az emberiség bölcsőjeként is emlegetik, és az szerepel a világörökségi listán is.

A malapai fosszíliák többsége nagyon jó állapotban konzerválódott, a maradványokat nem dézsmálták meg húsevők, amiből Kuhn azt a következtetést vonta le, hogy a nehezen megközelíthető Malapa-völgy egyfajta halálos csapda lehetett az odatévedt állatok számára.