Ritka ősemberlelet Kínában

2013. március 7., csütörtök 20:44

Új Homo erectus-fosszíliát tártak fel Kínában. A felegyenesedett ember ritka maradványai lelőhelyükről a lüancsuani ember elnevezést kapták. A megkövesedett fogakból álló leletre a közép-kínai Honan tartományban, a Lüancsuan megyei Szuncsiatung lelőhelyen találtak rá a szakemberek. A maradványok egy fiatalon elhunyt előember koponyájából származnak.

Csanjang Li, egy honani régészeti kutatócsoport tagja szerint a kutatók úgy vélik, hogy a szuncsiatungi kőzetréteg a közép pleisztocén korból származik, ugyanabból az időszakból, mint a pekingi ember néven ismertté vált, 750 ezer éves Homo erectus-fosszília, amelyre a Pekinghez közeli Csoukoutien barlangrendszerben találtak rá a 20. század elején.

Az illetékes hivatal a lelet tanulmányozására szakembereket hívott össze, akik közösen döntöttek a lüancsuani ember elnevezés mellett. Mint arra Kao Hszing, a kínai Paleontológiai és Paleoantropológiai Kutatóintézet tagja rámutatott, nagyon kevés új Homo erectus-fosszíliát fedeznek fel világszerte. A Szuncsiatung lelőhely újabb adatokkal fogja segíteni a paleoantropológiai tanulmányok fejlődését. A szuncsiatungi barlangokban a régészek nagy mennyiségű ősi állati fosszíliát, köztük őz- és orrszarvúmaradványokat is találtak, amelyek hasonlítottak a Csoukoutienben talált leletekhez.