Meglepő anyagot hozott 2012-ben egy meteorit

2013. szeptember 10., kedd 19:53

Amerikai kutatók szerves molekulákat találtak egy meteoritban. Ez még nem is meglepő felfedezés, hiszen találtak már ilyet más meteoritokban, a most vizsgált kőben azonban olyan anyagot találtak, amire nem számítottak. A nem várt felfedezést a tavaly Kaliforniában földet ért meteorit darabjainak vizsgálatakor tették.

A Sutter's Mill-i meteorit 2012 áprilisában zuhant a Földre Kaliforniában. Darabjai széles területen szóródtak szét. A meteoritokban gyakran találnak meglepő anyagokat, sokszor szerves molekulákat is. Emiatt gondolják azt tudósok, hogy a földi élet kialakulása akár egy ilyen meteoritnak is köszönhető – magyarázta Sandra Pizzarello, az Arizona Egyetem biokémikusa.

Pizzarello és kollégái megvizsgálták a Sutter's Mill-i meteoritot. A szerves anyagot különböző oldószerekkel nyerik ki a kőzetekből. A mostani meteoritból azonban kevesebb szerves anyagot tudtak kioldani, mint a hasonló meteoritokból.

A kutatók tovább vizsgálódtak, és olyan körülményeket teremtettek, amely az elméletek szerint hasonlít az ősleveshez, amelyben az élet kialakult.

Azt vették észre, hogy olyan szerves anyagok is kioldódtak ekkor, amelyeket korábban nem vettek észre. A felfedezés miatt arra következtetnek, hogy a meteoritokban a most gondoltnál jóval több lehet a szerves anyag.