A vakok tényleg jobban hallanak

2014. február 6., csütörtök 14:56

Gondolkozott már azon, hogy a vakok között csak azért van annyi zenész, mert jobb a hallásuk, vagy azért, mert az ő állapotukban elég veszélyes lenne szinte minden más foglalkozás? Egy kutatócsoport szerint az előbbiről van szó; egy kísérletük azt az eredményt hozta, hogy már az ideiglenes vakságtól is javulhat a hallás.

A Johns Hopkins egyetem kutatói a Neuron tudományos folyóiratban írták le a legújabb tanulmányukat; ebben egérkísérletet végeztek sötétkamrában, illetve természetes fény mellett tartott egerekkel. Megállapították, hogy az egy héten át sötétben tartott egereknek sokkal érzékenyebben reagálnak a finomabb hangokra, és a hallókérgükben is kimutatható elváltozások voltak. A sötétben tartott egerek kifinomult hallása több hétig megmaradt a kísérlet után.

Patrick Kanold, a kutatás vezetője elmondta, hogy ilyenkor az agy nem új idegsejteket növeszt, csak megerősödik a köztük lévő kapcsolat a hallókéregben. Kanold reméli, hogy az eljárás embereken is alkalmazható; mivel ez gyógyszerek nélkül, viszonylag egyszerű tesztekkel ellenőrizhető, hamarosan megkezdik a további kísérleteket is.