Elkészült a világ első átlátszó egere

2014. augusztus 3., vasárnap 11:26

Amerikai kutatók létrehoztak egy átlátszó egeret, teljesen átlátszó szervekkel. A technikával terápiák új generációja jöhet létre, amellyel az autizmustól a krónikus fájdalomig rengeteg mindent vizsgálhatnak. A kutatás a Cell című szaklapban jelent meg.

Az egereket gyakran használják orvosbiológiai kutatásokra, mivel nagyon sok mindenben hasonlítanak az emberekre. Ezért úgy módosíthatók, hogy emberi betegségeket lehet szimulálni velük.

A most létrehozott átlátszó egér viszont nem élőállat, de kiválóan alkalmas anatómiai tanulmányozásra. Vivian Gradinaru, California Institute of Technology kutatója szerint az átlátszó kísérleti állatokkal könnyebben tanulmányozhatják majd az agy és a test közötti kapcsolatokat.

Mielőtt az egereket vegyi anyagokkal kezelték, eutanáziát alkalmaztak rajtuk, majd eltávolították a bőrüket. A kutatók több vegyszert pumpáltak az állatok ereibe, és más utakon az agyba és a gerincbe.

Egy részük azért kellett, hogy a helyükön tartsa a szöveteket, mások pedig azért, hogy kimossa azokat, amelyek blokkolják a fényt. A belső szervek átlátszóak lettek, a csontok viszont nem. A folyamat két hétig tart. Korábban is kísérleteztek a tudósok átlátszó szervekkel, de mindig megrongálódtak, ezt sikerült most megkerülni.