Megtalálták a modern ember egyik ősét

2014. szeptember 18., csütörtök 11:39

Egy új tanulmányban a modern európai ember genetikai örökségét elemezték, hogy meghatározhassák, kik voltak a felmenőik. Az eredmények alapján az európai őstörténet sokkal bonyolultabb lehet, mint korábban vélték – írja az MTI.

A tudományos álláspont eddig az volt, hogy a mai európaiak két embercsoporttól származtak:

Az új kutatás egy harmadik, szibériai eredetű csoport genetikai örökségét is megtalálta: őket a tudósok észak-eurázsiai ősöknek nevezték el.

A kutatók elemezték egy hétezer évvel ezelőtt Németország terültén élt földműves, valamint nyolc, Luxemburg és Svédország területén nyolcezer éve élt vadászó-gyűjtögető ember genetikai örökségét. Az eredményeket összevetették 2345 ma élő európai ember genomjával, hogy megfejtsék, kiktől származnak a kontinens lakói. Szinte minden európainál megtalálták mindhárom ősi népcsoport örökségét.

Johannes Krause, a tanulmány társszerzője szerint az észak-eurázsiai ősök összekötik az amerikai őslakosokat minden modern európai csoporttal. Ez a népcsoport nemcsak az őskori európaiakkal keveredett, hanem azzal is, amelyik több mint 15 ezer éve átvándorolt az egykor Szibériát Alaszkával összekötő, fagyott Bering-földhídon, és benépesítette Amerikát.