Borostyánkő őrzi az ősi Houdini titkát

2016. július 18., hétfő 14:53

Parányi ősi szabadulóművész történetét őrizte meg az utókor számára egy ötvenmillió éves borostyánkő, amit a Balti-tenger oroszországi partvidékén fedeztek fel.

A történet főszereplője egy rovar, aki az ősi szubtrópusi örökzöld erdő egyik fájának tövében rátalált egy gombára. Úgy gondolta, hogy jó lenne falatozni belőle, ezért közelebb ment hozzá, de egyszer csak megjelent a közelben egy rágcsáló. A betolakodó elharapta a gomba szárát, és ezzel egy időben némi gyanta csöppent a gombára.

Azt azért hozzátennénk, mielőtt eljutunk a történetet végéhez, hogy mindez nem az élénk fantáziánk műve. George Poinar, az Oregoni Állami Egyetem rovartudósa és borostyánszakértője találta ki a történetet, aki tudományos módszerekkel vizsgálta meg az ősi lelet tartalmát.

A gyanta elkapta a rovar lábát, ezért az apró állat - mint egy ősi Houdini - jobbnak látta levedleni a kültakaróját és eliszkolni a helyszínről. „Tehát most megvan nekünk a rágcsáló szőrszála, a rovar külső burka, és persze az értékes gomba is, egy borostyánba ragadva” - idézte Poinart az MTI.

A kutatók persze nem egy mesekönyvben, hanem a Fungal Biology című folyóiratban számoltak be a felfedezésükről.