Index Vakbarát Hírportál

Így költöztették ki a repüléstörténeti gyűjteményt a lebontásra ítélt Pecsából

2016. december 6., kedd 17:42

A múlt heti bejáráson alaposan szétnézhettünk a hamarosan eltűnő Petőfi Csarnokban, ami harminc évig adott otthont a szomszédban lévő, már bontás alatt álló közlekedési múzeum repüléstörténeti és űrhajózási gyűjteményének. A kiállítás 2015 júniusában zárt be végleg, az eltelt egy év alatt sikerült teljesen kiüríteni az emeleti kiállítóteret.

Az eredményt egy tucat előtte-utána képpár segítségével már szemléltettük, de egyúttal kértük a múzeumot, hogy pár kép erejéig mutassák meg a csarnokban kiállított repülőgépek szétszerelését, becsomagolását, elszállítását, illetve hogy hadd nyerhessenek olvasóink betekintést a közönség által nem látogatható külső raktárba, ahol a gyűjteményt az új kiállítás megnyitásáig tárolni fogják.

A kiállítás közel száz motoros és vitorlázó repülőgépet mutatott be, a leggazdagabb és leglátványosabb része az eredeti, történeti repülőgépek csarnoka volt: a Magyarországon repült típusok megmaradt példányai, közöttük olyan ritkaságok, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből. Id. Rubik Ernő, Kossuth-díjas repülőgép-tervező sok évtizedes munkásságának gyümölcsei, mint például a motoros R-18 Kánya és a népszerű vitorlázógépek, a Vöcsök, Lepke, Pilis is becses darabjai voltak a kiállításnak.

A Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállítás műtárgyai műtárgyvédelmi szakemberek felügyelete mellett kerültek a Liget Zrt. által bérelt műtárgyvédelmi külső raktárba. A raktárakban a műtárgyak szakszerűen, az előírásoknak megfelelően szétszerelve és becsomagolva várakoznak a közlekedési múzeum új épületének megnyitására. A fenti galéria a fontosabb műtárgyak szétszerelését, elszállítását és a raktárba történő beérkezését mutatja be.

Rovatok