Riasztó mértékben pusztulnak a méhek, és ez elég nagy baj, mert kulcsfontosságú szerepük van az emberi táplálkozásban. A mézes gabonapelyhéről ismert Cheerios úgy döntött, hogy 100 millió vadvirágmagot oszt szét a vevői körében, hátha ezzel is tehet az ügy érdekében.
Az Egyesült Államokban futó reklámkampány keretében annak adnak magokat, akik feliratkoznak a cég weboldalán. A Cheerios csak azt kéri a résztvevőktől, hogy a magokat méhbarát környezetben ültessék el.
Sok méhfaj egyedeinek a száma évtizedek óta csökken, és idén egy poszméh a veszélyeztetett fajok listájára is felkerült. A méhek számát az élőhelyük zsugorodása, betegségek, rovarölő szerek és a klímaváltozás tizedelte meg.
Ennek fényében a magok kiosztása kicsit olyan, mintha sebtapasszal kezelnénk egy levágott végtagot, de talán a píárakció szélesebb körben tudatosítja, hogy az ember által okozott globális felmelegedés valós, és a károsa hatásait a méhek elvesztésén keresztül is érezhetjük.