Háromezer, Oroszországhoz köthető politikai hirdetés részleteit osztja meg a hatóságokkal a Facebook – közölte Mark Zuckerberg. A Facebook alapítója szerint új szabályozást kell kidolgozni a politikai hirdetések átláthatóságának érdekében. A cég jelezni fogja minden hirdetésnél, hogy melyik kampányra vonatkozik és melyik szervezet finanszírozta – írta a BBC.
Elmondása szerint a Facebook folytatja a vizsgálódást azokkal a szereplőkkel szemben, akik visszaéltek a hirdetési platformmal, mint például Oroszország és más posztszovjet államok.
A cég a tavalyi elnökválasztás alatt futó politikai hirdetésekkel kapcsolatos részleteket is megosztja a hatóságokkal. A Kreml visszautasítja, hogy bármi köze lett volna az orosz vezetés szempontjainak megfelelő értelmezésű politikai hirdetésekhez a Facebookon.
Zuckerberg ígérete szerint a Facebook ügyel a hétvégi németországi választások befolyásolásának megakadályozására is, ennek jegyében több ezer kamuprofilt tiltottak le és együttműködtek a német hatóságokkal is.