Virággal köszöntik a fák a klímaváltozást

2018. január 22., hétfő 15:25

Az Egyenlítő környékén elterülő több ezer éves erdők érzékenyen reagálnak a globális klíma változására, és a széndioxid-szint megnövekedése miatt rengeteg virágot hoznak a fák. A felmelegedést okozó gáz és a virágzás kapcsolatára  Stephanie Pau, a Floridai Állami Egyetem földrajz tanszékének munkatársa és kutatócsoportja mutatott rá a Global Change Biology folyóiratban közzétett tanulmányában

Az amerikai tudósok a panamai Barro Colorado-sziget trópusi erdőiben élő növények virágzását vizsgálták - írja az MTI. Az 1560 hektáros sziget a Panama-csatorna közepén mesterségesen létrehozott Gatun tavon terül el.

A kutatócsoport 28 éven át gyűjtött növénymintákat a szigetről, és ezek vizsgálatával megállapították, hogy az éghajlati elemek, mint például a hőmérséklet, a csapadék, a fény és a szén-dioxid hogyan hatnak az éves virágmennyiségre, a különböző fajok virágázásának hosszára.

Kimutatták, hogy a virágok számának növekedésére legjelentősebb hatással a szén-dioxid van. Ez azzal magyarázható, hogy a légköri szén-dioxid-szint emelkedésével a növények több energiát tudnak termelni.