Átütő eredményeket értek el a tüdőrák kutatásában a magyar tudósok

2023. június 22., csütörtök 12:47

Az egyik legagresszívabb daganattípus, a tüdőrák kutatásában értek el szenzációs eredményeket magyar tudósok. Sikereikről a világ legrangosabb tudományos folyóirata számolt be, amely szerint a kutatás megváltoztathatja a betegség kezelésének módját.

Óriási jelentőségű felfedezést tett az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet, a Semmelweis Egyetem és az Országos Onkológiai Intézet közös kutatócsoportja. A tüdőrák kutatásában elért eredményeiket a világ egyik legrangosabb folyóiratában, a CA: A Cancer Journal for Cliniciansban közölték.

A Webbeteg kiemelte, a lap a világ több mint húszezer nemzetközi tudományos folyóiratának ranglistáját vezeti, amibe most először publikálnak magyar orvosok.

A folyóirat szerint a magyar kutatócsoport eredményei szenzációs áttörést jelentenek a betegség biológiai jellemzőinek jobb megértésében, ami egy olyan szemléletváltáshoz vezethet, amely által az orvosok új, személyre szabott kezeléseket vezethetnek be.

A kutatásokat dr. Döme Balázs és dr. Megyesfalvi Zsolt vezették, akik a legkülönbözőbb tudományágat képviselő nemzetközi kutatóintézetek együttműködésével dolgoztak.