Magyarországon elsősorban a nemzetközi cégek leányvállalatai kezdték el alkalmazni az AI-szolgáltatásokat, leginkább az ügyfélszolgálat területén.
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése egyértelmű szinte minden ágazatban, ugyanakkor a multicégek hazai leányvállalatai leginkább az ügyfélszolgálat területén kezdték el beépíteni a mindennapi működésükbe – írja az MTI a DLA Piper közleménye alapján.
A tanácsadó vállalat kutatásában felmérte a vállalati szféra döntéshozóinak vélekedését a mesterséges intelligencia jelenlegi helyzetéről, illetve várható hatásáról a jövőre vonatkozóan.
A DLA Piper a Coleman Park Research bevonásával végezte el független felmérését, amelynek keretében 600 interjút készítettek.
A kutatás szerint a vezetők a mesterséges intelligencia alkalmazásában látják a jövőt,
96 százalék esetében az AI már valamilyen szintén beépült a munkavégzésbe,
72 százalékuk külső technológiai szolgáltató eszközét vagy megoldásait veszi igénybe. A leggyakoribb alkalmazási területnek az ügyfélszolgálat (59 százalék), illetve a kutatás-fejlesztés, termékfejlesztés (57 százalék) bizonyult.
A vezetők emellett kulcsfontosságúnak látják az AI-t a cégük jövőjét tekintve. A megkérdezettek közel fele kritikusnak tartja a hatékony alkalmazását a cégük értékteremtése és versenyképessége szempontjából.
A vezetők mintegy harmada elsősorban az AI szabályozási környezetét övező bizonytalanság miatt ódzkodik annak széles körű bevezetésétől.
Az eredmények alapján a megkérdezettek 36 százaléka bizonytalan abban, hogy az AI bevezetése az esetükben megfelel-e a jelenlegi jogszabályi előírásoknak, valamint 39 százalékuk szerint az is kérdéses, milyen irányú fejlődés várható az AI szabályozási környezetének terén.
A cégek 65 százalékánál szerződést is bontottak az AI-megoldást biztosító társasággal, többnyire etikai aggályok miatt.