Index Vakbarát Hírportál

Jobbak a jegyek, ha több a tesióra

2012. május 25., péntek 15:38 | aznap frissítve

A több tesnevelésóra jobb motorikus készségekhez vezet, és javíthatja a diákok tanulási képességeit is. A kutatást Ingegerd Ericsson, a malmöi egyetem tanársegédje végezte. A különbségek leginkább a fiúknál látszanak. A kutató első, második és harmadik osztályos gyerekeket vizsgált malmöi általános iskolákban. A gyerekek egy csoportja rendszeres fizikai nevelést kapott a hét öt napján, az ő teljesítményüket hasonlította össze a kutató egy kontrollcsoportéval.

Egyedülálló kutatás

A kutatónő kilenc éven keresztül 220 diáknak regisztrálta a motorikus készségeit, az egyensúlyukat és a koordinációjukat. Az eredményeket összehasonlította a második osztályban, illetve később a kilencedek osztályban elért osztályzatokkal. A vizsgálatok megmutatták, hogy a testnevelésre több időt fordító osztály 96 százaléka tudott továbbtanulni, míg a kontrollcsoportnak csak a 89 százaléka. Az eltérés még nagyobb, ha csak a fiúkat vizsgáljuk. A tesis osztályban lévő fiúk jobb jegyeket kaptak irodalomból, angolból matematikából és testnevelésből is, mint a kontrollcsoport tagjai.

A tanulmány egyedülálló, semmilyen korábbi hasonló kutatás nem támasztotta alá statisztikákkal az összefüggést. Az eredmények megbízhatóságát növeli a vizsgált csoportok homogenitása: a diákok ugyanabból az iskolából, korcsoportból valók, megbízható családi háttérrel, ráadásul mindegyiküket érdekelte a testnevelés.

„A testnevelés mára heti háromról egy vagy két órára csökkent. Most tudományosan megerősítettük, hogy a napi testnevelés nemcsak a motorikus készségeket fejlesztette, hanem minden egyéb, iskolában szükséges készségeket is” – nyilatkozta Ingegerd Ericsson.

Rovatok