Fellélegezhetnek a macskára allergiások

2013. július 25., csütörtök 12:43

Angol kutatók rájöttek, hogy mi váltja ki a macskával szembeni allergiás reakciókat, felfedezésük új gyógymódok alapja lehet. A University of Cambridge kutatócsapata azt azonosította, hogyan ismeri fel az immunrendszerszer a macskák allergénjeit, amelyek köhögést és viszketést okoznak. Az eredmény a Journal of Immunology című szaklapban jelent meg.

Az új gyógymódok blokkolhatják az immunrendszer reakcióját, így védhetik meg az allergiától szenvedőket. Clare Bryant és kollégái a macskák bőrén, szőrén található fehérjéket vizsgálták, leggyakrabban ezek okoznak allergiás reakciókat.

Eredményeik alapján a macskaallergének akkor aktiválódnak, ha jelen van egy gyakori bakteriális toxin. Ez váltja ki a túlzott immunválaszt az allergiától szenvedőknél, ekkor kezdünk köhögni, vagy éppen folyik az orrunk. A kutatók most azt tudták megvizsgálni, hogy ezek a fehérjék hogyan aktiválják a gazdatest immunsejtjeit.

A macskaallergiásoknak nem könnyű elkerülniük az allergéneket, mivel az állatok mindenhová behordozzák ezeket, könnyen átragadnak ruhákra, cipőkre. Azokban a lakásokban is megmaradnak, ahol jó pár évig korábban macska élt.