Hát ilyen szép lesz kérem a Moszkva sétány
Az Árpád híd környékén a bringa és a gyaloglás az első, délebbre az autó
Másfél éve írtunk az Urbanistán arról, hogy
2-3 éven belül a Szabadság hídtól egészen a Dagály fürdőig, 6,5 km hosszan sétálhatunk a pesti oldalon.
Nos úgy néz ki, valóban így is lesz, legalábbis a főváros honlapjára feldobtak egy csomó részletet a fejlesztés egyik szakaszáról, időpontokkal és látványtervekkel. Lássuk, mik a konkrétumok.
A szóban forgó szakasz az Országház és a Rákos-patak közé esik, és két ütemben fejlesztik még idén:
- Az északi szakaszon (a Dráva utca és a Dagály között) 4 méter széles gyalogos sétány, 2x1,25 méter széles kerékpárút épül, amit egy félméteres, berendezési sáv választ majd el. Bár felmerült mint lehetőség, szerencsére az autóforgalmat nem vezetik tovább erre. Itt a munkákat már októberben elkezdték és 2017 tavaszán fejezik majd be. És ha nem emlékeznétek rá: a neve a Dráva utca és az Árpád híd között Moszkva sétány lesz.
- A déli szakaszon (a Dráva utca és a Margit híd között) viszont szűkebb a hely –ahogy arra utaltunk is a már linkelt posztunkban –, főleg mert egy közel tíz méter széles sáv megmarad az autóforgalomnak (2x1 forgalmi sáv 3,5 méter szélességben, 3 méter széles parkolóval, a támfal oldalán pedig 3 méter széles szervizsávval, 45 fokos parkolási lehetőséggel.) A gyalogosoknak egy hat méter széles sétány épül. Hogy aki kerékpárral igyekszik a Belvárosba, azzal mi lesz a Moszkva sétány után, arról nem szól a fáma, a látványterveken se nyom, se jel nincs. Korábban ugyan szó volt róla, hogy végig lehet majd tekerni a Dagálytól a Kossuth térig, de a hivatalos magyarázat szerint közben rájöttek, hogy vigyázni kell a gyalogosokra, ezért mégsem épül meg itt a bringaút. Hogy miért a gyalogosforgalomtól vették volna el a helyet, miért nem az autóstól, az rejtély. Amúgy a déli szakaszon is megkezdték a munkát a múlt héten, tavasszal elvileg ezt is befejezik.
A Kossuth tér és a Margit híd közötti szakasz a júliusi vizes vb után újul meg. Összességében mindenképpen pozitív a változás, nagyon jó, hogy végre végig lehet majd sétálni a Duna-parton egy egész hosszú szakaszon – még akkor is, ha elhalasztottunk egy lehetőséget arra, hogy a Belvároshoz közelebbi (vagyis értékesebb) területeken egyensúlyt teremtsünk a különböző közlekedési ágak közt.
Érdekel, mi épül Budapesten? Kövesd az Urbanistát a Facebookon!