Index Vakbarát Hírportál

A Tesco veszi át az esztergomi tömegközlekedést

2011. november 30., szerda 21:18

Az áruházlánc december 2-től kibővíti ingyenes buszjáratát a helyi közösségi közlekedés nélkül maradt, nyakig eladósodott városban. Első körben év végéig, de az sem kizárt, hogy tartós marad a különös modell.

Esztergom városa három évig nem fizetett a helyi közösségi közlekedésért, 112 millió forinttal tartozik a Vértes Volán Zrt.-nek, ezért az júliustól nem üzemelteti a városban a helyi járatokat. A város egyik pontjából a másikba jobb híján helyközi buszjáratokkal juthatnak el a lakók.

A Tesco most felajánlotta, hogy kibővíti ingyenes buszjáratát, egy sokkal nagyobb kört fog megtenni, mint eddig, ezáltal a város belső forgalmát nagyban segíti majd. „A város nehézségekkel küzd, amely kihat az Esztergomban működő vállalkozásokra is. Ezért is döntöttünk úgy, hogy kibővítjük az ingyenes buszjáratunkat” – mondta Iglódi-Csató Judit a Tesco képviseletében.

„Ez nem azt jelenti, hogy mi biztosítjuk a város tömegközlekedését, de felelős vállalati gondolkodással invesztálunk a járatba, ami a helyi közösség és a mi érdekünk is lehet" – mondta. Az áruházlánc illetékese leszögezte, a Tesco sem a múltban, sem a jövőben nem politikai érdekek mentén, hanem a helyi közösségek érdekeihez igazítva próbálja működésével kapcsolatos döntéseit meghozni. A vállalat a mindenkori városvezetéssel a jó viszony kialakítására és fenntartására törekszik.

Tétényi Éva polgármester elmondta, a kertváros közlekedése még ezzel sincs biztosítva, a Tesco-busz csak a város belső részének forgalmát fedi le.

Az új járat 15 megállósra bővül, és óránként közlekedik (csúcsidőben, délután 4 és este 7 óra között félóránként). A hirdetéseken az áll, hogy idén december másodikától az év végéig működik majd a kibővített járat, de a Tesco képviselői elmondták, hogy ha nő a vásárlószám a járat hatására, akkor elképzelhető, hogy nem térnek vissza a régi útvonalhoz.

Július 3. óta kétszáz helyi járat nem indul el, az alapellátást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közösen kidolgozott megoldás alapján körülbelül ötszáz távolsági, helyközi és elővárosi járattal biztosítják – mondta el Német Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója. A Volán a helyi autóbuszjáratokat az ötvenes évek eleje óta üzemeltette. Az utóbbi négy évben a város évente írt ki pályázatot a helyi közlekedésre.

A cég közleménye szerint akkor folytatnák a helyi járatok üzemeltetését, ha biztosítottnak látnák, hogy a város fizet is érte, illetve megadja a tartozását.

A képviselőtestületével háborúban álló polgármester szerint a testület nem hajlandó semennyi pénzt sem adni a tömegközlekedés megoldására, sőt, a Vértes Volán tartozási ügyét sem kívánja tárgyalni, ezért kellett más megoldást találni a tömegközlekedésre. Tétényi Éva szerint a Tesco felajánlása csak átmeneti megoldás, a közlekedés hosszú távú rendezéséhez új választást kellene kiírni, mert a képviselőlekedéstestület nem hajlandó tárgyalni a polgármesterrel, ezért a város kiszolgáltatott helyzetben van.

Rovatok