A Wizz Air biztosan nem keresi meg azokat az utasokat, akiket korábban a légitársaság földi kiszolgáló partnere, a Malév GH húzott le, ha azonban a panaszos utasok bizonyítékokkal együtt jelentkeznek a cégnél, kivizsgálják ügyüket– ígéri a Wizz Air az Indexhez elkutatott közleményében.
A Wizz Air ügyvezető igazgatója kedden ismerte el a Magyar Hang azon értesülését, hogy már régebb óta tudták:
a Malév Ground Handling (MGH) átveri azokat az utasaikat, akik elmulasztották az online becsekkolást.
Stephen Jones a lap kérdésére azt mondta, amint tudomást szereztek a visszaélésekről, azonnal lépéseket tettek, csak ezt nem hozták nyilvánosságra.
Még augusztus elején írtunk arról , hogy Budapesten a Wizz Air weboldalán szereplő díj több mint kétszeresét szedte be a légitársasággal szerződésben álló cég azoktól az utasoktól, akik a helyszínen csekkoltak be. A Wizz Air hivatalos oldala szerint a feledékeny utasoknak ilyenkor 30 eurót (azaz nagyjából 9900 forintot) kellett fizetniük, a diszkont légitársaság földi kiszolgáló partnere viszont fejenként már 20 000 forintot kért a személyes becsekkolásért.
Stephen Jones a Magyar Hangnak most azt mondta, azonnal felléptek az MGH gyakorlata ellen, amint arról tudomást szereztek, ám erről nem számoltak be a sajtónak. A konkrét lépések mibenlétéről a Wizz Air illetékese nem árult el részleteket. A tapasztalatokból ítélve ugyanakkor egészen augusztusig, vagyis addig, amíg a lehúzás híre széles körben el nem terjedt, nem történhetett eredményes fellépés, holott a visszaélésekről már 2018 tavaszán beszámolt a Fapadosinfo blog.
A Wizz Air végül a botrányos gyakorlat ellenére nem bontott szerződést a Malév GH-val, ami ellen számviteli rend megsértése és más bűncselekmények miatt tettek feljelentést. A fapados légitársaság adja a Malév GH bevételeinek mintegy harmadát, ezért valószínűleg a földi kiszolgáló csődjét jelentené, ha a Wizz Air másképp döntött volna. Stephen Jones így magyarázta a döntés hátterét:
Senki nem tökéletes, mindenki hibázik. Problémáinkat a legmagasabb szinten jeleztük a MGH illetékeseinek és ígéretet kaptunk arra, hogy a felhagynak jogsértő gyakorlatukkal.
A Wizz Air mai közleményében arról is ír, hogy „az utóbbi időszak utaspanaszait alapul véve a légitársaság vizsgálatokat folytatott le, és a felmerült ügyeken konstruktívan dolgozott együtt a Malév GH-val. Közösen meghatározták az azonnali fejlesztést, illetve közbeavatkozást igénylő területeket és megoldották a felmerült problémákat”.