Az egész városra kiterjedő kampányt indít a fővárosi önkormányzat annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy véleményük szerint a kormányzati elvonások miatt alapvető közszolgáltatások kerülhetnek bajba – írja egy városházi forrására hivatkozva a 24.hu. A kampány üzenete, hogy az iparűzési adó megfelezése miatt a tömegközlekedésnek, a szemétszállításnak, az utak karbantartásának és a város zöldítésének forrásai apadhatnak el.
A plakátkampány mellett padlómatricákon, kukákon, üvegfelületeken is olvashatók lesznek a szövegek, így komolyabb médiavásárlási költség nélkül tud hirdetni az önkormányzat. A 22 milliós összkiadás magában foglalja a gyártás, a kihelyezés, a digitális hirdetések és az induló vedjukmegbudapestet.hu című honlap költségeit is.
A főváros azokat az előző városvezetés által kötött szerződéseket használja ki, amelyek lehetőséget adnak rá, hogy az önkormányzat köztájékoztatási célra ingyen vehessen igénybe reklámfelületeket. Ennek ellenére arra számítanak, hogy a Fővárosi Kormányhivatal megpróbálja majd kikezdeni a tervet.
Karácsony Gergely főpolgármester még csütörtökön közölte, nem terveznek megszorításokat, de tájékoztató kampányban kérik a budapesti vállalkozásokat, hogy ha tehetik, akkor fizessék be a iparűzési adó teljes összegét.
A kieső iparűzésiadó-bevételek pótlására a Magyar Önkormányzatok Szövetsége és a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége teljes körű kompenzációt is kért a kormánytól, kérésükre azonban nem jött válasz.