Május közepétől augusztus közepéig a Fidesz és a hozzáköthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a YouTube-on 52,5 millió forintot költöttek politikai hirdetésre – írja a Telex a birtokukba jutott elemzésre hivatkozva.
Ebből a YouTube-on a teljes összeg, a Facebookon 77 millió forint ment a Karácsony Gergely elleni kommunikációra, amelynek egyik fő üzenete, hogy valójában Gyurcsány Ferenc irányítja a főpolgármestert.
Az elemzésben 17 olyan csatorna szerepel, amely ebben a három hónapban részt vett a kampányban, ezek közül kiemelkedik a Fidesz, valamint a kormánytól elvileg függetlenül működő, önmeghatározásuk alapján „a jobboldali közösség hangosbeszélői”, a Megafon.
A lap szerint a Fidesz a YouTube-on 45, a Facebookon 35 milliót költött a Karácsony Gergelyről szóló hirdetésekre, a Megafon a YouTube-on 7,5 milliót, a Facebookon, több influenszer oldalán, közel 26 milliót.
Kiemelik a Budapest Beszél nevű, a cikk írásának pillanatában 5150 követővel rendelkező oldalt, amely 13,5 millió forintot szánt a videók hirdetésére.
A vizsgált időszakban Rákay Philip, Bohár Dániel és Deák Dániel posztjait 12,6, 13, illetve 5 millió forintból hirdették, ezek túlnyomó része szintén a főpolgármestert kritizáló tartalom volt.
Az MSZP, a Párbeszéd és az LMP miniszterelnök-jelöltje napindító Facebook-videójában reagált a hírre, Karácsony Gergely szerint
a te pénzedből járatnak le engem, hogy az ellenzéki előválasztáson valaki másra szavazz.
A főpolgármester úgy látja, a Fidesz ezzel már voksolt az előválasztáson, és világossá tették, hogy kitől tartanak.