Egy hete adták át az M30-as autópálya új, hatvan kilométeres szakaszát, és e röpke idő is elég volt ahhoz, hogy hajmeresztő eseteket rögzítsenek a Magyar Közút új forgalomfigyelő kamerái.
Szombaton reggel egy 82 éves nő először szabályosan haladt a pályán, majd egyszer csak meggondolta magát, és megfordult, onnantól kezdve
nagy sebességgel a forgalommal szemben vezetett 28 kilométert.
Ezzel balesetet is okozott, ugyanis egy lengyel kamionos csak úgy tudta elkerülni a frontális ütközést, hogy egy másik teherautónak kormányozta járművét.
Még aznap egy 59 éves hölgy szintén a forgalommal szemben hajtott fel a pályára, ráadásul kétszer is megfordult, mire sikerült megtalálnia a megfelelő kihajtót. A rendőrök mindkét esetben előállították a sofőröket, és intézkedtek vezetői engedélyük bevonásáról.
A két hölgyet egy férfi überelte, aki kerékpárral gondolta legyűrni a sztrádát.
A közútkezelő arra kéri a térségben élőket, hogy ne megszokásból vezessenek, figyeljék az előjelzéseket, a gyorsforgalmi utakhoz kapcsolódóan kék hátterű táblákon jelzik a szakemberek az útirányokat és a településeket. Érdemes az autósoknak folyamatosan frissíteniük navigációs eszközeiket, és mindig a legfrissebb térképszolgáltatás használniuk, ugyanis az is rendszeresen előforduló probléma, hogy a régi szoftverek nem ismerik fel az új pályaszakaszokat, és nem megfelelő utasításokat adnak a közlekedőknek, mint például hogy forduljanak meg.
Az új M30-as autópályán található digitális kijelzőkön ezért a szakemberek külön megerősítették a jelzéseket, hogy még jobban segítsék az autósok tájékozódását. Egy biztos: ha egy sofőr felhajt a pályára, és a jobb oldalára esik az elválasztósáv, akkor tuti, hogy rossz irányba halad. Ilyen esetben amilyen gyorsan csak lehet, le kell húzódni a leállósávra, és segítséget hívni. Ha így szolgálnak és védenek a kiérkező járőrök, még nem feltétlenül ugrik a jogsi, de ha valaki fittyet hány a szabályokra, bizony búcsút mondhat a vezetésnek.