A téli hónapok után újra a felújításokra és burkolatjavításokra fókuszál a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – közölte a társaság az MTI-vel.
A mostani tél kevésbé volt csapadékos, viszont a gyakori éjszakai és reggeli fagyok miatt így is 122 ezer tonna sót és 9,8 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattak ki a cég által kezelt 32 ezer kilométeres közúthálózatra – írták, kihangsúlyozva, hogy
előbbi 13 százalékkal kevesebb, utóbbi viszont 35 százalékkal több a 2020–2021-es télhez képest.
A látványosan megnövekedett oldatfelhasználást az átlagtól jóval nagyobb mennyiségű ónos esővel magyarázták. Közölték, hogy „most újra a teljes körű felújítások kerülnek fókuszba, továbbá a cég 95 mérnökségének brigádjai is a burkolathibák megszüntetésére koncentrálnak”.
A burkolathibákkal kapcsolatos kárbejelentések száma 2021 első két hónapjához képest idén január–februárban 33 százalékkal kevesebb volt – írták.
„Azért, hogy ez a jövőben se változzon, a napokban újra a teljes körű felújítások kerültek a középpontba.”
Tavaly évtizedes rekordot döntött a Magyar Közút, ugyanis közel 1280 kilométernyi, főleg mellékút felújítása indulhatott el,
míg idén a rekordhoz képest is további 15 százalékkal több, mintegy 1500 kilométernyi úton kezdődhetnek el az átfogó beavatkozások 300 milliárd forintot meghaladó értékben” – ismertették a közleményükben.
A Magyar Közút útfoltozásra ebben az évben mintegy 90 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi, csaknem 9 milliárd forint értékben, és jelezték,
Ezenkívül alvállalkozóikon keresztül végzett lokális burkolatjavítási munkákra közel 3 milliárd forintot fordítanak majd.
A Magyar falu útfelújítási program keretében 2021-hez képest 5,5 milliárd forinttal többet, 16,5 milliárd forintot használhatnak fel az idén burkolatfelújításra – közölte le az MTI.