A marinákban már most ki lehet tenni a megtelt táblát, pedig további ezer vitorlás tárolására lenne még igény.
Nagyjából 6500 hajónak van helye a Balatonon, de egyetlen szabad dokkoló sincsen már a vízi parkolókban.
A Fenyves Yacht Clubban például összesen 244 kikötőhelyet tudnak biztosítani, de jelenleg mindegyiknek megvan a gazdája, miközben még többen is várnak arra, hogy bekerülhessenek.
Pedig a vitorlástartás nem olcsó mulatság.
Az említett balatonfenyvesi klub tulajdonosa, Deák Gábor szerint nem egyedi az ő problémájuk, minden kikötőben hosszú a várólista, lenne még kereslet a szabad hajóhelyekre.
Hihetetlenül sok pénzbe kerül megépíteni egy kikötőt, ráadásul nem igazán térül meg a beruházás
– mondta el a SONLINE Somogy Megyei Hírportálnak Deák Gábor,
hozzátéve, hogy a kikötőépítési munkálatok nagy része a vízben zajlik, ami jóval többe kerül, mint a szárazföldi építkezés. A mederkotrás és a főgátépítés sem olcsó, ezért új kikötőt csak az igazán megszállottak építenek.
Az üzleti világnak és a vállalkozói köröknek ilyen magas árak mellett nem érdekük, hogy építkezzenek.
Azt gondolom, hogy osztrák síparadicsomi mintára kellene kikötőket létrehozni. A móló köré több szállodát és borozót lehetne építeni, illetve ellátni olyan szolgáltatásokkal, amelyekkel gazdaságosan lehet üzemeltetni a helyet
– mondja Deák Gábor.
Szerinte akár bójamezőt is lehetne építeni a Balatonon, hogy a kisebb testű hajókat a nyílt vízen ki lehessen kötni, csakhogy a jelenlegi szabályok ezt nem teszik lehetővé.