Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – olvasható az Igazságügyi Minisztérium hétfői közleményében. A tárca közölte: az elmúlt időszakban sok panasz érkezett a légitársasággal kapcsolatban, ezért hatósági vizsgálat indult a magyar fogyasztók és családok jogainak védelme érdekében.
Az Igazságügyi Minisztérium közleménye úgy fogalmaz: „Az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.”
A kormány tavasszal bejelentette, hogy létrehoz egy rezsivédelmi és egy honvédelmi alapot, amelyben többek között a légitársaságokat is arra kötelezik, hogy extraprofitjuk nagy részét ebbe a két alapba fizessék be. Erre, valamint az üzemanyagárak növekedésére reagálva a cég megemelte a viteldíjak összegét, ezt követően pedig lavina módjára indultak el a céggel kapcsolatos reklamációk.
Az IM által közölt „panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
A szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.
Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani” – olvasható az Igazságügyi Minisztérium lapunkhoz eljuttatott közleményében.
Mint ismert, augusztus elején a Ryanair ellen indítottak fogyasztóvédelmi eljárást, annak 300 millió forintos büntetés lett a vége.
(Borítókép: Faludi Imre / MTI)