A magyar kormány elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium előterjesztését, így a magyar vasút szintet lép a távolsági közlekedésben, közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár.
Egy friss kormányhatározat 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött.
„Ez az üzlet az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját, úgy, hogy nemzetközi forgalomban is be lehet majd őket vetni. Az elképzeléseink szerint a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben, Pécsre, Kecskeméten át Szegedre, Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe, a Balaton déli partjára és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra, Prágába, Varsóba, Belgrád és a jövőben tovább akár a Balkán déli államai felé ezek az új, zárt ingavonatok járnak majd” – írta posztjában az államtitkár.
A kormány döntése szerint a közbeszerzési eljárást még idén meg kell indítani a 39+10 szerelvényre, ami összesen több mint 380 darab kocsit jelent majd. Ez a teljes MÁV-Start IC távolsági flottánk bő kétharmadának cseréjét jelenti – fűzte hozzá Vitézy Dávid.
Az új szerelvények felépítése és összeállítása a Budapest és Bécs között közlekedő, az osztrák Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) által üzemeltetett RailJetekére hasonlít majd – de a cél az, hogy a lehető legnagyobb mértékben Magyarországon gyártsák ezeket, szögezte le Vitézy Dávid, aki hozzátette: azért, hogy a beszerzés ne terhelje lökésszerűen a központi költségvetést, szolgáltatásvásárlást terveznek, amelynek része a mozdony és a kocsik karbantartása is.
A kormányhatározat összekötötte a mozdonyok és a kocsik beszerzését, és kikötötte, hogy a mozdonyok megrendelése legkorábban a személyszállító kocsik megrendelésével egyidejűleg történhet meg, írja a Világgazdaság.