Miután a kormány úgy döntött, hogy kibővíti az egyes alapvető élelmiszerekre vonatkozó árstopot, és már a tojásra és a burgonyára is hatósági ársapkát vezettek be, több üzletlánc is mennyiségi korlátozással reagált. Azonban az egyik üzlet nem csak az árstopos termékek, hanem a trappista sajt esetében is meghatározta, hogy mennyit lehet belőle vásárolni.
Hétfő délután röppent fel a sajtóban újra az az információ, hogy a Spar egyik budapesti üzletében nemcsak a kormány által meghatározott árstopos élelmiszereken van érvényben mennyiségi korlátozás, hanem a trappista sajton is.
Az üzletlánc honlapján található tájékoztató szerint a kiemelkedő érdeklődésre való tekintettel mennyiségi korlátozást vezettek be, így biztosítva, hogy a vásárlók továbbra is megfelelő mennyiségben juthassanak hozzá a szükséges élelmiszerekhez.
A Spar esetében e szerint egy vásárló
Mint írják, ez a korlátozás augusztus 23-tól visszavonásig érvényes, és vonatkozik a Spar, Interspar és a City Spar üzletekre, valamint az online shopra is.
Az Index több üzletláncot is megkeresett levélben, és arról érdeklődtünk, tervezik-e, hogy mennyiségi korlátozást vezessenek be a trappista sajtra.
A Tesco sajtóosztálya megkeresésünkre azt válaszolta, náluk jelenleg nincs napirenden a kérdés, míg a Lidl azt közölte, hogy nem terveznek mennyiségi korlátozást bevezetni a trappista sajtok esetében.
Miután a tojással és a burgonyával bővült az árstopos élelmiszerek listája, több üzletlánc mennyiségi korlátozást vezetett be az újabb hatósági áras termékekre: elsőként a Príma CBA lépett, majd a Tesco, a Lidl és az Aldi is korlátozta a megvásárolható mennyiséget. A november 9-i Kormányinfót követően az árstopos élelmiszerek listája a következőkkel bővült:
Pálinkás Zsolt, a Tesco magyarországi vezérigazgatója korábban arról beszélt, hogy a bevezetett ársapkák torzítják a piacot, más termékek árát mesterségesen megdobják, és nem mellékesen éves szinten akár 11 milliárd forintos veszteséget okoznak az üzletláncnak.
Elmondása szerint egy-egy ilyen bejelentés nagyon meg tudja zavarni a piacot, és az elmúlt időszak egyik tapasztalata az, hogy hiába folyamatos az ellátás, az emberek ilyenkor ráugranak az adott termékekre, ezután a kereslet hirtelen mesterségesen megnő.
(Borítókép: Branstetter Sándor / MTI)