Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air a légi utasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében.
A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutas-jogokat érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.
Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, melyben
A Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légi utasok jogainak érvényesülését
– közölte az Igazságügyi Minisztérium.
A fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatikai fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.
A kötelezettségvállalások teljesítését azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja, és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal.