A volt közlekedési államtitkár az utóbbi időben többször is élesen bírálta a magyar vasúti közlekedést. Vitézy Dávid a német Deutsche Bahn beruházásairól közölt részletes ismertetőt. A BKK korábbi igazgatója bízik benne, hogy egyszer a budapesti HÉV-fejlesztési koncepcióból is lesz valami.
Ahogy beszámoltunk róla, Vitézy Dávid az utóbbi időben többször is kritikus véleményt fogalmazott meg a MÁV-val szemben. A volt közlekedési államtitkárt megdöbbentette, amikor július végén egy Kőbánya-Kispestnél kigyulladt vonat képes volt egy egész elővárosi közlekedést megbénítani. Szerinte ez a probléma jól illusztrálta, hogy miért gond a fejlesztések elhúzódása.
Emellett Vitézy szerint az sem tesz jót a MÁV-nak, hogy nincsenek versenytársai. A volt közlekedési államtitkár többször is amellett érvelt, hogy az államnak meg kellene versenyeztetnie magánvállalatok ajánlataival a MÁV-ot. Hozzátette, hogy fokozatosan vissza kellene szorítani az állami vasútvállalat monopóliumát, ha az képtelen a szolgáltatás megfelelő színvonalú ellátására.
A BKK korábbi igazgatója friss bejegyzésében a Deutsche Bahn legújabb beruházásait részletezte, majd ismét a versenyhelyzetre terelte a szót:
Németországban valós megrendelő–szolgáltató viszonyok jöttek létre az elmúlt évtizedben, és az államvasút mindenütt vagy az utasokért versenyez piaci alapon, vagy a közszolgáltatási szerződés elnyeréséért
– közölte.
A müncheni vasúti alagút az elmúlt két évben a budapesti HÉV-fejlesztési koncepció és a Nyugati–Déli vasúti alagút koncepciójának is egyik fő példája volt – reméljük, egyszer még azokból is lesz valami
– zárta bejegyzését Vitézy.