Budapest elhagyott vasúti területeinek hasznosítására hozott újabb példát Vitézy Dávid, aki a Budapesti Fejlesztési Központtal évekig dolgozott a tervezeten. Az Építészfórum most nyilvánosságra hozta a részleteket.
Vitézy Dávid Facebook-posztban foglalta össze az Építészfórum nyilvánosságra hozott terveit, melyben azt fejtik ki részletesen, hogy a Budapesti Fejlesztési Központtal (BFK) évekig csiszolt tervezet szerint hogyan hasznosítanák Józsefváros „elhagyott vasúti területeit”.
Új lakónegyedet hoznának létre az FBIS Architect 2021-ben készített településrendezési tanulmányterve alapján az egykori Józsefvárosi pályaudvar és környezetének fejlesztésére. Vitézy azért is örvendetesnek tartja a most kihirdetett tervet, „mert alternatívát mutat a Rákosrendező körül zajló mostani fejlesztési viták kapcsán”.
A Józsefvárosi pályaudvar 30 hektáros, 2005 óta nagyjából üres területe alkalmas lehet
akár 1500-2000 megfizethető, de magas minőségű bérlakás építésére
– véli Vitézy. Hozzáteszi, hogy „a szükséges alapellátás (óvoda, bölcsőde, orvosi rendelő, üzletek), irodák, sport- és szórakoztatólétesítmények (uszoda, fürdő), oktatási intézmények befogadására is alkalmas lehet a helyszín, vegyes funkciókkal”. Bécsi mintára a főutak a terület szélén futnának, a központi területek teljesen autómentesek, teremgarázzsal beépítettek lennének.
Az általunk tervezett beépítés gerincét egy zöld tengely adja, mely a kibővített Orczy tértől az új vasúti megállóhely és az Északi Járműjavító felé gyalogos összeköttetést biztosít, valamint zöldfelületi szempontból is hídként funkcionál a Népliget és a Fiumei úti sírkert között. 1,2 kilométeres hosszával ez lehet Budapest egyik leghosszabb autómentes sétánya
– írja az Építészfórum.
A terület adottságai igen kedvezőek – folytatta Vitézy –, hatalmas zöldfelületek vannak itt, közel a történelmi belváros, a kulturális beruházások, és kiváló a tömegközlekedés infrastruktúrája. Szerinte ez lehetne az „agglomerációba kiköltözés és a magas albérletárak valódi alternatívája”.