Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője szerint az alapellátási ügyeleti rendszer jól működik, és a hívásvárakozási idő is minimálisra csökkent.
Mint arról korábban beszámoltunk, nem tudta elérni a diszpécsert február 3-án reggel egy szentendrei nő, akinek meghalt az apja, de mások is hiába tárcsázták a 1830-as ügyeleti számot azon a hétvégén, végül mentőt kellett hívniuk. A Magyar Orvosi Kamara szerint ez azért lehetett, mert az országnak számos területe túlterhelt.
Az esettel kapcsolatban most Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője is megszólalt a Hír TV-ben.
Elmondta, hogy február első hétvégéjén sokkal több hívás érkezett, mint amennyire számítottak, emiatt a várakozási idő is több volt.
Pest vármegyében az első hétvégén valami elképesztő hívásözönnel találkoztunk, és ez megnövelte a hívásidőt
– mondta Győrfi Pál.
Hozzátette, hogy mivel a rendszer február elsején indult el Pest vármegyében, sokan csak azért hívták a 1830-as számot, hogy kipróbálják, valóban működik-e. A szóvivő azt is megjegyezte, hogy most már jól működik a rendszer, a hívásvárakozási idő is minimálisra csökkent.
A szentendrei esettel kapcsolatban elmondta, hogy szerinte egyes médiumok ezeket eltorzítják és fölhabosítják.
Azt mondani, hogy ez a rendszer nem biztonságos, azt mondani, hogy ez rosszabb helyzetbe hozza a betegeket, mint a korábbi, azt gondolom, nem tisztességes eljárás. (...) Nem tudok érzelmek nélkül beszélni erről, mert biztos, hogy más stratégiát szolgálnak, de veszélyes emberek biztonságérzetével játszani
– jegyezte meg.