Úgy látszik, semmi sem lesz Dzsudzsák Balázs léghajógyáras elképzeléséből, búcsút mondhat a vállalkozásának.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy Dzsudzsák Balázs merésznek tűnő elgondolásából semmi sem lesz, hiszen a megoldásra váró hivatalos problémák egyre csak gyűlnek – írja a 444. Még tavaly októberben indított vizsgálatot az Első Magyar Léghajógyár Kft.-vel szemben a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Adó- és Vámigazgatásának Követeléskezelési Osztálya. November végén már törölték a cég adószámát is, most újabb fordulat történt az ügyben.
A Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága február 7-i végzésével elrendelte a kényszertörlési eljárás megindítását. A végzés február 26-án emelkedett jogerőre, és már bejegyezték a társaság cégkivonatába is.
A cégközlönyben megjelent végzés szerint bár a jogszabályok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a cég kérelmezze a kényszertörlési eljárás megszüntetését, ezt a jelek szerint az Első Magyar Léghajógyár nem teheti majd meg. Ennek feltétele ugyanis, hogy adószámmal rendelkezzen.
A problémák azzal kezdődtek, hogy a cég addigi ügyvezetője elhalálozott, a tulajdonosok pedig nem jelöltek ki új személyt a kft. képviseletére, emelett máig nem adták le még a 2022-es évre vonatkozó beszámolót.
A labdarugó eleinte komolyan gondolta a léghajógyáras terveket, a tulajdonosok között ugyanis megjelent az izraeli Atlas LTA Advanced Technology. A cégnek igazán nagyszabású elképzelései voltak a jövőről, alapítója, az ukrán származású Gennadij Verba néhány izraeli barátjával együtt. A terv az volt, hogy a „levegőnél könnyebb” járműveket (léghajókat, gázzal működő ballonokat) gyártsanak a lehető legmodernebb dizájn és technológia segítségével.
A történtek miatt Dzsudzsáknak újabb cégnek mondhatnak búcsút. Mára csak a sportszer-kiskereskedelemmel foglalkozó DB7.hu Kft., valamint az üzletviteli és egyéb vezetési tanácsadással foglalkozó Market Invest Hungary Kft. maradt az érdekeltségében.