Index Vakbarát Hírportál

Megrázó felvételek a raliversenyen történt tragédia helyszínéről

2024. március 24., vasárnap 18:24

Négyen haltak meg az Esztergom–Nyerges Rallyn, miután egy autó a nézők közé csapódott. A helyszínen jártunk, amelyet sokáig az után sem lehetett megközelíteni, hogy elszállították a balesetet okozó versenyautót.

Tragédiával végződött az Esztergom–Nyerges Rally évadnyitó rendezvénye. Mint megírtuk, négyen meghaltak, és többen megsérültek, amikor az Esztergom–Nyerges Rallyn egy jármű lesodródott az útról, és a nézők közé hajtott. Az első hírek szerint a tömegszerencsétlenségben egy kisgyermek is életét vesztette.

Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs szervezője a sérültekről elmondta: egy gyermeket súlyos, életveszélyes, egy embert súlyos, hat embert – köztük egy gyermeket – könnyebb sérülések miatt vittek helyszíni ellátás után kórházba. A baleset helyszínére nyolc mentőautó és négy mentőhelikopter érkezett. Pontos tájékoztatást nem kaptunk arról, az esztergomi kórház mellett hová szállították a sérülteket, de a tatabányai kórháznak is van helikopterleszállója, így valószínűleg oda is érkeztek.

A lassító út előtt történt a tragédia

A Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság közleménye szerint a raliversenyen részt vevő egyik jármű eddig tisztázatlan okból sodródott le az útról Lábatlan és Bajót között. Úgy tudjuk, a szervezők nem kértek rendőri biztosítást a rendezvényre. Egy szemtanú szerint az autó – a RallyLife információi szerint egy Skoda Fabia R5 – nagy sebességgel érkezett Lábatlan felől, amikor a lassító előtt az út megdobta, a jármű emiatt irányíthatatlanná vált, és elsodorta a közelben álló embereket. Egy építőipari cég telephelyének kerítésébe, az aszfalttól hét méterre csapódott be a kisodródó autó.

A versenyt rendező Arrabona Rally Club először rövid közleményt adott ki közösségi oldalán, amelyből kiderült, hogy a verseny Lábatlan–Bajna szakaszán történt baleset miatt az 11. Esztergom–Nyerges Rallyt félbeszakítják. Később közzétették az ORB2, az ORB3 és a Historic szezonnyitójának leállításáról szóló felügyelő testületi határozatot is. A baleset előtt pár órával azt írták, olaj került a pályára, és emiatt leállt a futam – a szervezők szerint nem ez okozta a balesetet, igaz, ezt nem is írta egyik hírportál sem.

Az Esztergomi Gran TV több felvételt is közzétett a tömegszerencsétlenségről:

Azt, hogy a nézők álltak-e rossz helyen, még nem lehet tudni. Répásy Kata, a rendezvény sajtósa kérdésünkre elmondta, hogy minden pályán vannak nézők elől elzárt útszakaszok, kollégái ezeket folyamatosan ellenőrzik. Ugyanakkor azt is hozzátette, a mostani a verseny nyitórendezvénye volt, amelyre a megszokottnál többen – meg nem erősített információk szerint akár ezernél is többen – érkezhettek, és hangsúlyozta, nem tudnak minden ember mellett ott lenni.

Épnek tűnt a raliautó vezetőfülkéje

A helyszínen lévő autós újságírók szerint a Skoda a felvételek alapján több mint 100 kilométeres óránkénti sebességgel mehetett, de van, aki ennél jóval nagyobb sebességet feltételez. A maximális sebesség az ilyen típusú autóknál ezen a szakaszon 160 kilométer/óra is lehet a pályát és a sportot ismerők szerint.

A rendőrség délután már felengedte volna a fotósokat a helyszínre, de a szervezők ehhez nem járultak hozzá, mondván, még van területfoglalási engedélyük. Azt viszont kollégáink a helyszínen látták, amikor elszállították a balesetet okozó autót, amelynek épnek tűnt a vezetőfülkéje. Ugyanakkor a sofőr állapotáról egyelőre nem kaptunk információt.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség vezetősége részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozóinak. Közleményükben azt írják, a baleset körülményeit a hatóságokkal együttműködve vizsgálják, a vizsgálat lezárultáig nem kívánnak nyilatkozni.

(Fotó: Tövissi Bence / Index)

Rovatok