Szombaton délelőtt zuhant le Martonvásár és Ráckeresztúr között egy kétszemélyes kisgép, amely olyan erővel csapódott a földbe, hogy szinte semmi nem maradt a gépből, a két utasának pedig esélye sem volt, hogy túlélje a katasztrófát. A szakértő szerint a gép első fele gyakorlatilag teljesen elfogyott.
Ahogy arról mi is beszámoltunk az Indexen, lezuhant egy sportrepülőgép Ráckeresztúr és Martonvásár között szombaton, a két utasa pedig a helyszínen életét vesztette. A repülőgép olyan erővel csapódott a földbe, hogy az utastérhez nem fértek hozzá, a roncsokat pedig munkagépekkel kellett kiásni a földből. Az áldozatokat sokáig keresték, de már segíteni egyikükön sem tudtak.
A gépen egy testvérpár – egy idősebb és egy fiatalabb férfi – utazhatott, a gép pedig feltehetően Tökölről indult utolsó útjára. Egyikük az egykori szingapúri magyar nagykövet volt, jelenleg több energetikai cég vezetője és a gép tulajdonosa is egyben.
Az ütközés energiája rendkívül nagy volt […], gyakorlatilag a gépnek az első fele teljesen elfogyott. Feltehetően függőleges zuhanásban csapódhatott a talajba. Az ütközés következtében nagyon nagy erők léptek föl, gyakorlatilag a gépnek csak a farka maradt felismerhető
– mondta az RTL Híradónak Madas László repülési szakértő. Szerinte az sem kizárt, hogy akár 300 kilométer per óránál nagyobb sebességgel fúródott a gép a talajba.
A gép egy Extra 330-as műrepülőgép volt, amelyet 1998-ban gyártottak és korábban Besenyei Péter műrepülő-világbajnok is vezette. A szakértő szerint a kisgép motorját feltuningolták, hogy nagyobb erőt tudjon kifejteni. A Közlekedésbiztonsági Szervezet és a légügyi hatóság is vizsgálja a történteket, de ezeken a gépeken nem előírás az adatrögzítő, feltehetően ezen a gépen sem volt.