Csodás dolgok történnek a budapesti tömegközlekedésben
A péntek nagy napja volt a BKK–BKV-álompárosnak, a közelgő önkormányzati választástól minden bizonnyal teljesen függetlenül két jó hírükről is beszámolt az MTI.
Az egyik az, hogy harminchét roncsot – a hivatalos tájékoztatás szerint rossz műszaki állapotban lévő buszt – vont ki a forgalomból a BKV augusztus végén, amit ma jelentettek be. Tájékoztatásuk szerint az elöregedett (260-as, 280-as, 412-es és 435-ös) Ikarusok csaknem másfél-kétmillió kilométert tettek meg, átlagos életkoruk pedig 21 év volt – a legidősebbet 1986-ban, míg a legfiatalabbat 2001-ben gyártották.
A BKK azt is közölte, hogy a kieső buszokat más szolgáltatók bevonásával, használt buszok vásárlásával, valamint a BKV garázsaiban összeszerelt új Ikarusokkal pótolják, továbbá új Mercedes Conecto típusú buszok is forgalomba állhatnak 2015 tavaszától.
Ezenkívül hétfőtől a 296-os autóbuszok meghosszabbított útvonalon járnak, így Káposztásmegyerről Békásmegyerre az utasok a 2008-ban átadott Megyeri hídon, átszállás nélkül közlekedhetnek majd. A járat az újpalotai Szentmihályi úttól egészen a békásmegyeri Újmegyeri térig fog közlekedni. A két kerület jobb összeköttetését korábban már Bús Balázs óbudai és Wintermantel Zsolt újpesti polgármester is kezdeményezte.
A BKV Békásmegyeren ráadásul a 204-es busz útvonalát is meghosszabbítja, amely a jövőben szintén az Újmegyeri téri végállomásig jár majd. Kismértékben módosul még a 25-ös, a 121-es, a 122-es és a 126-os buszok forgalma is – a változásokról a BKK oldalán tájékozódhatnak.