Index Vakbarát Hírportál

Háború a 60 milliárdos metrótenderen

000 Par3005206
2015.03.18. 10:53
Az Index információi szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt közbeszerzésen induló spanyol járműgyártó cég, a CAF jogi háborút indított a 60 milliárdos budapesti megrendelés három másik pályázója ellen. A cég azt indítványozta a fővárosnál, hogy nyilvánítsa érvénytelennek az Alstom, az észt Skinest Rail és a cseh Skoda Transportation jelentkezését.

A fővárosi közgyűlés tavaly nyáron döntött arról, felkéri a BKV-t a 3-as metró szerelvényeinek felújítására vonatkozó tender kiírására, valamint elkezdi az ehhez szükséges hitelfelvétel előkészítését. A tenderen hét cég indult, de a második fordulóba csak öten jutottak be. A spanyolok március elején beadott indítványa kapásból három ellenfelet próbál kilőni.

A CAF jogászai átnyálazták a riválisok több száz oldalas pályázatát, és az Alstom, a Škoda valamint a Skinest által beadott dokumentumokban több olyan tételt találtak, amelyek szerintük ellentmondanak a kiírási feltételeknek.

A spanyolok szerint nincs rendben az Alstom egyik képviselőjének aláírási joga, és a cég nem talált olyan francia hatóságot sem, amely igazolni tudta volna, hogy eleget tettek járadékfizetési kötelezettségeiknek, így nem áll fenn a tenderen való részvétel kizáró oka.

A Škoda esetében főként a referenciák igazolását vitatták, de a részvételhez elengedhetetlenül szükséges adóigazolás szerintük itt sincs rendben.

Az CAF az észt céget támadta be leginkább, róluk a másik két résztvevőnél sokkal hosszabb kifogás listát juttattak el a fővároshoz. A spanyol kifogás szerint baj lehet a referenciákkal, az ukrán gyártó céggel való tulajdonosi kapcsolattal, a képviseleti joggal, és a referenciákkal is.

A negyedik ellenfélre lehetne pedig leginkább dühös a CAF, de ellenük mégsem adott be kifogást. Az orosz Metrovagonmas ugyanis elszipkázta magyar partnerét.  A nagy járműgyártó központtá fejlesztendő Dunakeszi Járműgyártó, ahol a tíz darab CAF villamos végszerelése lesz a 3-as villamosvonalra, hirtelen átállt az ezen a tenderen riválisként induló oroszok mellé.

Az ügyben érintett cégeket e-mailen álláspontjuk kifejtésére kértük, válaszaikat várjuk. A plzeni székhelyű Škoda Transportation arról biztosította lapunkat, hogy a cég összes referenciája és adóigazolása érvényes és szabályos. Az Alstom pedig azt válaszolta érdeklődésünkre, hogy folyamatban lévő pályázatot, annak elbírálási szakaszában nem kíván kommentálni. Az észt cégtől nem érkezett válasz.



Rovatok