További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV egy semmiből előbukkant, négy éves, hiányos jegyzőkönyvű (nem aláírt) büntetést akar behajtani rajtam egy ezer éves diákigazolvány adatai alapján. Az egy dolog, hogy előbb harapnám le a kezem, mint hogy bliccelnék (mindig van bérletem), de ezt már csak úgy jogilag is hogy gondolják? Elévült az egész, ráadásul érvénytelen a jegyzőkönyv.
– sokadik ilyen posztot lehetett olvasni a napokban a közösségi oldalakon.
A BKV ugyanis elkezdte ősrégi pótdíj-követeléseit behajtani, a sokszor csak bediktált álköveteléseket is. Majdnem minden pótdíjkövetelés, amit a BKV küld ki, 2012 előtti, hiszen 2012-től 2015-ig a BKK intézte a követeléseket, ahol leállították az elévült követelésekkel zaklatást, mert többe került az adminisztrációja, mint amennyi hasznot hozott.
Idén év elején a BKK-n belül bekövetkezett változások miatt újra a BKV intézi a követeléskezelést, és úgy tűnik, visszatértek a régi szisztémához. Kérdésünkre, hogy hány 2012 előtti pótdíjkövetelést küldtek ki,
Arra a kérdésre, hogy miért küldenek ki elévült követeléseket, azt válaszolták, hogy:
- A követeléseknek csak egy része évült el.
- Az elévülés nem zárja ki az önkéntes teljesítést.
Azt ugyan nehéz megérteni, hogy a minimum 2,5 éves követelések miért nem évültek el mind, ha az elévülési egy év, de fogadjuk el a választ.
Megkérdezett jogászok szerint a BKV arra a jogi lehetőségre játszik rá, hogy ha a felszólító levél után küldenek egy fizetési meghagyást, és azt 15 napon belül az utas nem vitatja, akkor az végrehajthatóvá válik. Függetlenül attól, hogy a volt pótdíjazás, attól, hogy a pótdíj már rég elévült, vagy attól, hogy esetleg más diktálta be a pótdíjazott nevét.
Úristen, BKV-s fizetési felszólítást kaptam, mit tegyek?
- Mindenképpen vegye át. A fizetési felszólítás után következhet ugyanis a fizetési meghagyás, amit ha nem vesz át, akkor egy idő után beáll a kézbesítési vélelem, és az olyan mintha átvette volna.
- Ha átvette, és nem ért vele egyet, vagy azt látja, hogy elévült, 15 napon belül kifogásolja meg.
- Kifogást tehet az alkalmazott formanyomtatványon, személyesen, írásban az Akácfa utcai pótdíjazási irodában, postai úton a BKK Zrt. Pótdíjkezelés 1241 Budapest, Pf. 200 címen, a +36 1 3 255 255-ös telefonon, valamint mailen itt: potdijkezeles@bkk.hu. (A BKK honlapján megadott lehetőségek, valószínűleg továbbküldik a BKV-nak, ha már nem illetékesek. Frissítés: nem küldik tovább, egyenesen a BKV-hoz kell fordulni a kapott levél fejlécében megjelölt elérhetőségek valamelyikén, írta olvasónk, aki így járt.)
- Ha pótdíjkövetelése nem évült el, és valóban megbüntették, akkor fizesse be az összeget.
A már kifizetett pótdíj is kiment még egyszer
Olvasónk levele szerint:
"Hétfőn én is kaptam egy tavalyi pótdíjtartozásrol szóló felszólítást a BKV-tól, amit még aznap az Akácfa utcában rendeztem, szerencsémre a bizonylatot eltettem... Kedden személyesen bementem az Akácfa utcába a levéllel, tavaly októberi bizonylattal. A hölgy pár perc telefonálás után közölte, hogy igazam van, "akkor álltak át egy új pótdíjazási rendszerre, emiatt történt a hiba" .... Természetesen nekem kellett külön kérni, hogy a felháborító levél utan egy olyat is írjanak, amiben névvel, dátummal kijelentik, hogy hibáztak, a felszólítás tárgytalan, es semmilyen tartozásom nem áll fenn a BKV-val szemben... Ezt mind le kellett írnom, fénymásolat készült, láttamozás, aláírás. És még szerencsés vagyok, mert megvolt a bizonylatom."