Uniós forrásokból több százmilliárd forintból újítják fel a HÉV vasúti pályáit, a felújított vonalakon a Flirt könnyített változata járhat majd a régi kocsik helyett, írja a Magyar Idők.
A lap értesülései szerint a városhatáron átlépő HÉV-pályákat a MÁV szabványait is figyelembe véve újítják fel. Ezeket új szakaszok építésével össze is kötik az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival.
Tarlós István tavaly októberben azt mondta: az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók, összességében 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a (csepelivel együtt) a járműpark teljes megújításához szükséges összeget. A lap szerint azonban ennyi pénz uniós forrás híján nem teremthető elő.
Budapest fejlettsége révén a fővárosi tulajdonú BKV számos uniós pályázatból kimarad, ellenben a MÁV számára több forrás is nyitva áll.
Az elmúlt két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére, a magyarországi piacra a Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb – idézte a lap Dunai Zoltán, a svájci vállalat szolnoki üzemének ügyvezető igazgatója korábbi nyilatkozatát.