Rengeteg a kihallgatás a metróbaleset ügyében
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Információink szerint rengeteg embert hallgatott meg hétfő este a rendőrség a hétfői metróbalesettel kapcsolatban, a kihallgatások jelenleg is tartanak. A BKV alkalmazottai mellett az érintett utasok, köztük a súlyos sérültek is beszámoltak a történtekről, sőt a Metróért Egyesület vezetőjét is bekérték késő este a rendőrségre. A BKV vezetőit jelenleg is sorra hallgatják meg.
A nyomozók vizsgálják az ütköző szerelvény feketedobozát is. Ez a számítógépes vincseszterre hasonlító szerkezet egyszerre 64-féle adat rögzítésére alkalmas a jármű sebességétől kezdve a különböző vezetői kapcsolók használatáig. Az adatokat 24-36 óráig visszamenőleg ki lehet nyerni belőle.
A rendőrség keddre virradó éjjel kiszállt a 2-es metró járműtelepére, és házkutatást tartott – értesült több forrásból a Vs.hu. A lap úgy tudja, sorban hallgatják ki a BKV vezetőit a hétfő reggeli, Pillangó utcai baleset ügyében. A hétfői, Pillangó utcai metrómegálló közelében történt baleset körülményeit a rendőrség büntetőeljárás keretében vizsgálja, jelentette be a rendőrség.
Mint arról korábban beszámoltunk, hétfőn 6 óra 45 perc körül két metrószerelvény ütközött össze a 2-es metró Pillangó utcai metrómegállójánál, öten súlyosan, nyolcan könnyebben megsérültek. A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanúja miatt.
A balesetet előzetes vélemények szerint több tényező is okozhatta: a vágányra fújt nedves falevelek miatt kialakuló csúszós bevonat, a szoftver hiányossága vagy metróvezetői hiba.
Alapvető szoftver hiányozhat a metró biztonsági rendszeréből?
BKV-s forrásunk szerint van csúszásvédelmi programja a 2-es metrón működő Siemens vasúti biztosítóberendezésnek, ami megakadályozza, hogy egymásba csússzanak a vonatok vészfékezés során. A 4-es metróra, aminek nincs felszíni (utasforgalmi) szakasza, megvette ezt a szoftverelemet a BKV. Ám a 2-es metróra nem. Erről Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének vezetője is beszélt a Hír tévében.
Lapunk keresi a BKV-t, hogy valóban hiányzik-e ez a szoftver a 2-es metróból, és ha igen, akkor miért.
Frissítés:
A BKV válasza szerint mindegyik Alstom szerelvény rendelkezik csúszásvédelmi rendszerrel.