A Mabi-Bus Kft. által gyártott Modulo elektromos buszok első öt járműve tavaly április végén állt forgalomba. A BKV 20 darabot vásárolt belőlük, egyenként mintegy 175 millió forintért. Az időközben megérkezett 20 buszból a szerződés szerint mindig forgalomban kellene lenni 16 darabnak.
Csütörtök délután a BKK Futár GPS-es követőoldala szerint a 16 buszból mindössze hat közlekedett.
A buszokról már korábban megkérdeztük a BKV-t, ahol a következőt mondták:
Az elmúlt hetekben több alkalommal előfordult, hogy a megfelelő mennyiségnél kevesebb jármű állt ki forgalomba. A vonali (menet közbeni) meghibásodások száma változó, de átlagosan 5-6 esetről beszélhetünk.
A buszok a BKV szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, az inkább a hibák kiváltója. Illetve az ajtóhibáknál a ragasztás rossz minősége.
A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek sajnos. Emlékezetes, amikor kirepült a próbajáraton egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert. Aztán kiderült, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek. Szerdán olvasónk azt írta, hogy a havas, latyakos utakon nem tudnak felmenni az elektromos buszok Várba.