Elkerülhetőek lennének a BKV utasait érintő balesetek, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF szerelvények fékrendszerét, mondták a villamosok vezetői a InfoRádiónak.
A vezetők szerint gyenge a villamosok fékereje, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk. Ráadásul a vészfékező mechanizmus sem jó, ilyen esetekben a rendszer akkor is állóra fékezi a szerelvényt, ha a veszély már elhárult. Ez pedig gyakran baleseteket okoz:
Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak
- mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.
Az ilyen, ütközés nélküli, csupán az utastérben történt balesetek miatt is mentőt és helyszínelőt kell hívni, ami torlódásokat okozhat a vonalon, de Kolák szerint ez mind elkerülhető lenne, ha átállítanák a járművek fékrendszerét.