Szeptembertől 5-ös metró lesz a szentendrei HÉV új neve
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mint írják, a Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amely az eddigi legátfogóbb fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció. Erről lapunk is írt korábban. A tervben a H5-ös HÉV föld alá süllyesztése mellett számos, a III. kerületiek közlekedését érintő fejlesztési elképzelés is hangsúlyosan szerepel.
A terv szerint a fővárosi önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára. Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.
A közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.
További főbb tervek:
az 1-es villamos meghosszabbítása a Bécsi úton, a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, a külső végállomásnál P+R parkoló kialakítása (erre a projektre a 2021–2025 közötti időszakban biztosítanak forrást).
Pacsirtamező utcai villamos kialakítása: itt 1981-ig járt villamos, akkor a vonalat felszámolták, és az Óbudai lakótelet, valamint a belső-óbudai térséget buszok szolgálják ki mind a mai napig. A Pacsirtamező utcai villamosvonal megépítésével és a budai villamoshálózatba integrálásával javulnak a közlekedési kapcsolatok.
Aquincum Duna-híd építése: a projekt a Körvasút-menti körút kiépítésének része, melynek az első, 10-es út–M3 autópálya közötti szakasza szerepel a BMT projekt elképzelései között. A Budapesti Mobilitási Terv részleteiről korábban lapunk is beszámolt.