Index Vakbarát Hírportál

A kormány követendő példaként hozta fel Brüsszelt

2020.01.15. 18:30

A kormány szerda délután részletesen is kifejtette véleményét a Giro d'Italia olasz kerékpáros körverseny magyarországi szakaszának szükségességéről azután, hogy reggel a Népszava megírta, a szervezésért felelős Révész Máriusz szerint sem lesz egyszerű beleférni a Giro d'Italia Magyarország megrendezésére biztosított 7,8 milliárd forintos keretösszegbe, „de mindenképpen tartani kívánjuk a kereteket”.

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak a Kormányzati Tájékoztatási Központon keresztül kiadott hosszú délutáni sajtóközleménye felhívja arra a figyelmet, hogy a háromhetes körversenyek külföldön induló Nagy Rajtjaira sokszor a városok pályáznak, és fizetik a költségeit, „nálunk a kormány állja a jelentkezés, az előkészítés és a versenyszervezés költségeit“. A tárgyalások, egyeztetések „folyamatosak, és rendben haladnak“ a Fővárosi Önkormányzattal, de még hátravan a pontos útvonal meghatározása – főleg azért, mivel a jelenlegi útvonalterv alsó rakparti szakaszának a Lánchíd alatti része a híd esetleges felújítása miatt még mindig kérdéses.

A kormány felhívja a főváros figyelmét arra, hogy "komolyan végig kell gondolni a május 9-10-i hétvége közlekedés ének szervezését", Ugyanis a Giro -n kívül ezen a hétvégén tartják Budapesten

  • a női kézilabda Final Fourt,
  • a 16 év - 16 kilométer Európai Uniós futást,
  • é s másnap kezdődik az úszó-Európa-bajnokság is.

A kormány Brüsszel mintájára - 2019-ben a város a Tour de France nagy rajtjának hétvégéjén két napig ingyenessé tett e a közösségi közlekedés t – a fővárosnak is azt javasolja, hogy Budapesten is érdemes lenne ezt a lépést megfontolni. Ezen kívül a kormány szerint érdemes lenne a belvárostól távolabb parkolóhelyeket kialakítani, és közösségi közlekedéssel onnan behozni a szurkolókat a központba.

A kormány egyetértőleg idézi a Népszava által megkérdezett Szabados Gábor szakközgazdász t, aki szerint a Magyarországon rendezett sportesemények közül marketingérték és a ráfordított költség arányát tekintve a Giro a legértékesebb, mert

gyakorlatilag egy turistafilm forog Budapestről órákon keresztül, amit sok millióan néznek világszerte,

a bicikliversenyeket ráadásul különösen a tehetősebbek követik , akik körében nagyobb az esélye annak, hogy az esemény után ellátogatnak Budapestre.

Ahogy arról írtunk, ta valy áprilisban vált hivatalossá, hogy 2020-ban Budapesté lesz az olasz kerékpáros körverseny Nagy Rajtja (Grande Partenza), és Magyarország három szakaszt rendezhet meg a 21-ből. Ugyanakkor a főváros korábbi vezetése a versennyel kapcsolatos koordinációval kapcsolatban sem írásos szándéknyilatkozatot, sem semmilyen elköteleződést nem tett, ezért az együttműködés kereteit még csak most, 100 nappal a verseny kezdete előtt kell megteremteni.



Rovatok