„Megszokott reggeli jelenet a Bimbó út - Mechwart liget találkozásánál: rövid idő alatt csak hárman kerülték ki a várakozókat szabálytalanul a buszsávban, hogy az alján szintén szabálytalankodva, agresszíven betolakodva keserítsék meg a a többi autós életét”, írja olvasónk, Zoltán felháborodva. Leveléhez az alábbi videót csatolta.
Zoltán szerint pár éve többször volt rendőr, akkor rend lett egy időre. Most, hogy megy a sarcszedés, itt valóban indokolt és aranybánya lenne a bírságolás, tette hozzá.
Ha tud hasonló helyszíneket, ahol a buszsávot pofátlanul kihasználják az agresszív autós hiénák, és van képe, videója róla, küldje be nekünk az ugyelet@mail.index.hu címre, hogy összegyűjthessünk egy szép csokrot belőle. Köszönjük.
Meghibásodott egy Siemens Combino szerelvény a Margit körúton kedd délután, emiatt pótlóbuszok járnak a Széll Kálmán téri végállomás és a Jászai Mari tér között, közölte a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere. Bővebb tájékoztatást egyelőre nem tudott adni, a műszaki zavarelhárítók még útban vannak a helyszínre.
Nem kőbe vésett törvény az, amit Budapest vezetői gyakorta hangoztatnak, hogy uniós támogatásból csak villamost lehet venni, buszt nem, mutat rá az Omnibusz blog, bemutatva az elmúlt évi lengyelországi buszbeszerzéseket. A BKK szerint viszont a blog keveri a szezont a fazonnal, azaz nem veszi figyelembe, hogy kétféle uniós támogatás létezik.
A kelet-európai infrastruktúra-fejlesztési programok között éles különbség mutatkozik: míg itthon a fejlesztések kimerülnek GPS-es járműkövetésben, tessék-lássék utastájékoztatás fejlesztésekben, buszmegálló építésekben, addig Lengyelországban lehet pályázni járműcserére, a kapcsolódó fejlesztések pedig nem egyszer eljutnak az elektronikus jegy bevezetéséig, a buszok által járt úthálózat felújításáig, bővítéséig, írja az Omnibusz blog.
Fél éves sárga villogó üzemmód után bebizonyosodott, hogy fölösleges a közlekedési lámpa a fővárosi Gyáli út IX. kerületi csomópontjában, ezért a lámpát elbontották. Az V. kerületben az Apáczai Csere János utca és a Vigadó utca kereszteződésében található jelzőlámpát vizsgálják ebből a szempontból. Idén a Ferencvárosban, Újbudán, Újpesten, Kőbányán és Angyalföldön hangolják a lámpákat a tömegközlekedés javára vagy az egyenbletesebb zöldhullám kedvéért.
Közlekedési lámpa módosítások Budapesten nagyobb térképen való megjelenítése
A főpolgármester felszólítására 2011 májusában Budapest húsz nagy forgalmú útvonalára dolgozott ki intézkedési tervet a Budapesti Közlekedési Központ a jelzőlámpák áthangolására és a zöldhullámok fejlesztésére. 17 csomópontban pedig a jelzőlámpák megszüntetésének lehetőségét vizsgálták, áll a BKK közleményében.
Vasárnap délután kettő és este kilenc óra között forgatás miatt lezárják a Lánchidat, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) még pénteken. Ebben az időszakban rövid időre megállítják a forgalmat a Széchenyi István tér északi részén, a Magyar Tudományos Akadémia előtti szakaszon.
Délután három órától üzemzárásig a 16-os és a 105-ös autóbuszok terelve, az Erzsébet hídon át járnak. Pest felé a Széchenyi István tér, Buda felé a Hild tér és Széchenyi István tér megállók maradnak ki. A 16-os buszok végállomása a lezárás idején az Erzsébet térről átkerül a Kiskörútra, a villamos-végállomás mellé, a 109-es autóbuszok Kőbánya alsó vasútállomás irányú megállójába.
A 16-os és a 105-ös buszok a terelt útvonalon Buda felé a Deák Ferenc téren a 109-es busz megállójában, a Ferenciek terén a 7-es buszcsalád megállóhelyén, az Erzsébet híd budai hídfőjénél a 8-as autóbuszok megállóhelyén és az Ybl Miklós téren, a 86-os autóbuszok megállóhelyén állnak meg. Pest felé a Szarvas téren és a Döbrentei téren a 86-os megállójában, az Erzsébet híd pesti hídfőjénél a 8-as autóbuszok megállóhelyén és az Eötvös téren a 2-es villamospótló megállóhelyén, az alsó rakparton lehet le-és felszállni.
A Hír24 korábban megírta, hogy a Lánchíd lezárására a köztelevíziókban használt Himnusz-felvétel újraforgatása miatt van szükség.
Egy agár ugrott be péntek délelőtt a metrósínekhez a Határ úti állomásnál. A kutya valószínűleg épségben kijött a felszínre a Kőbánya-Kispest végállomásnál, és elhagyta a metrót. Kiderült, csütörtökön egy kis termetű öleb a Nyugatitól az Ecseri útig szaladt az alagútban, ahol kiszedték. Elég gyakori, hogy kutyák keverednek az alagútba, nem mindig ússzák meg szerencsésen.
Olvasónk jelezte, hogy egy kutya ugrott be a Határ úti metróállomáson a sínekhez, majd megijedve beszaladt az alagútba Kőbánya-Kispest állomás felé.
A BKK diszpécserszolgálata megerősítette, hogy 11 óra körül utasok jelezték, hogy egy kutya tűnt el az alagútban a Határ úti állomásnál. Többen a keresére indultak, de nem találták. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Határ út és a KöKi végállomás között, ahol a vágányok feljönnek a felszínre, a kutya is valószínűleg kijöhetett az alagútból. Valószínűleg nem érte sérülés, mert akkor már megtalálták volna.
Különleges útburkolat védi a gyalogosok biztonságát Budapest két gyalogátkelőhelyénél, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Az erről szóló nyílt közbeszerzési eljárás a napokban jelent meg az európai tendereket összesítő honlapon. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy két tenderen összesen 70 darab (15+25 szóló, valamint 20+10 csuklós) alacsonypadlós használt buszt vásárolna. Az ajánlattevőnek ennyi járművet kell felajánlania, de azt a BKV dönti el, hogy él-e a teljes opcióval.
A májusban elkészült kelenföldi aluljáró után új, festményszerű arculatot kapott a rákoshegyi vasúti gyalogos aluljáró is, civilek és diákok két hétig készítették az alkotást, közölte a MÁV. Az akcióban az Ashoka–Fiatalok a változásért program és a Színes Város Csoport vett részt.
Közrendvédelmi dolgozók számára kialakított szállót adtak át csütörtökön Újpesten. A felújított épületben pályakezdő rendőrök, mentők és tűzoltók kaphatnak szállást – közölte a IV. kerületi önkormányzat sajtószolgálata.
Eredetileg Tarlós István főpolgármester kezében lett volna a trikolórvágó olló, de végül helyettese, Szentes Tamás ugrott be a helyére. A fürdőépület tetőszerkezetét, a homlokzatokat, ablakokat és a gépészetet is érintő utolsó, 493 millió forintos (ebből 393 millió EU-támogatás) felújítás keretében a korábban külön működő uszodát és a fürdőt a vadonatúj előcsarnokon keresztül összekötötték.
Kollektív munkaügyi vita megkezdéséről nyújtott be jegyzéket a BKV vezetésének az Egységes Közlekedési Szakszervezet, tájékoztatta lapunkat Nemes Gábor, az érdekképviselet vezetője. Ez fázis általában a sztrájkhoz vezető út nyitánya szokott lenni.
Nemes Gábor szerint a lépés oka az volt, hogy bár a BKV vállalta, hogy november 15-ig ajánlatot tesz a cafeteria és a jubileumi elismerés (régebbi nevén törzsgárdapénz) mértékére, de ezt nem tette meg.
A jövő heti egyeztető tárgyalásokok Nemes szerint felgyorsulnak a dolgok, ekkor dől el, hogy a szakszervezet milyen keményebb nyomásgyakorló eszközhöz nyúl, például demonstráció vagy sztrájk megszervezéséhez.
Lebontották a Hercegprímás utcai épületet, annak utcaképi védelem alatt álló homlokzatával együtt, számolt be róla szerdán szomorúan az Urbanista blog. Kérdésünkre az önkormányzatnál azt válaszolták, hogy engedéllyel, életveszély miatt bontották le (az egyébként 1988-ban helyreállított) homlokzatot, amit pontosan ugyanúgy vissza is fog építeni a beruházó.
Az érintett épület a Hercegprímás utca 5. szám alatt található, nem messze a Bazilikától. Belváros-Lipótváros interaktív térképén az olvasható róla, hogy 1836-ban épült, a Nemzeti Múzeumot is jegyző Pollack Mihály tervei alapján, majd 1870 körül koraeklektikus stílusban építették át. Legutóbb 1988-ban újították fel A kerületi szabályozás szerint "utcaképi védelem alatt álló épület", vagyis "épületrész bontása esetén az utcafronti traktus megtartandó", írta a bontást felfedező Urbanista blog.
Megnyitná a Sas-hegyi Természetvédelmi Területet határoló, eddig zsákutcaként üzemelő Dayka Gábor utcát a XI. kerületi önkormányzat, hogy a városrész más pontjain csökkentse a forgalmat. A tervezés elkezdődött, a lakók és a környezetvédők tiltakoznak. Veszélyben az európai lappantyú és a haragos sikló.
Több mint kétszáz helyi lakos tiltakozik petícióban a XI. kerületi Dayka Gábor utca átépítése ellen. Az önkormányzat ugyanis megnyitná az eddig elhanyagolható forgalmú kis utcát az átmenő forgalom előtt, hogy a környék más pontjain csökkentse a zsúfoltságot.
Reped, deformálódik, törik a villamossín a felújított Margit hídon, írja a Népszabadság. A lap egyik olvasója a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) figyelmét is felhívta a problémára. Ezt válaszolták: „a Margit hídon – annak átadása óta – 4 db törés keletkezett, azonban ezek nem rossz illesztésből adódó síntörések, hanem síndilatáció-törések voltak. 1 db a pesti hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél az idén ugyanott, végül a szigeti lejárónál az idén”.
Összeütközött egy rendőrautó és egy villamos szerda este Budapesten, a Bartók Béla úton, a Móricz Zsigmond körtérnél - tájékoztatta a BKK fődiszpécsere az MTI-t. A baleset egyelőre ismeretlen körülmények között történt, az eddigi információk szerint senki sem sérült meg. A 19-es és 49-es villamosokat a Gellért tér és a Kelenföldi pályaudvar, a 18-as, a 41-es és a 47-es villamosokat pedig a Gellért tér és Újbuda-központ között autóbuszokkal pótolják.
A BKK arról tájékoztatott, hogy utasaik részéről több panasz érkezett egy magát Barabás Attilának nevező, BKV-s egyenruhában tevékenykedő csalóról. Az iskolákban, óvodákban, rendelőintézetekben és bankokban felbukkanó személy hamis kedvezményes éves bérleteket értékesít a gyanútlan vásárlóknak. A csaló elkéri a vásárló eredeti, fényképes bérletigazolványát, valamint készpénz előleget, majd eltűnik azokkal. Kérik a károsultakat, hogy a hatósági bejelentést minden ilyen esetben tegyék meg. A BKK munkatársai a hamisgyanús bérleteket elkobozzák és ismeretlen tettes ellen feljelentést tesznek. Kérik az utasokat, hogy csak BKK-s pénztárakban, vagy hivatalos viszonteladótól vásároljanak. Arra is felhívják a figyelmet, hogy 2013-as bérleteket még nem árusítanak.
November 11-én este Márton napi karitatív rendezvényt szerettek volna tartani Budapesten, a Flórián téri aluljáróban, de ezt meghiúsította a fővárosi közgyűlés közterület-hasznosításért felelős bizottsága, írja az átlátszó.hu. Október elején egy magánszemély adta be a rendezvény megtartásához szükséges közterület-hasznosítási kérelmet.
A kérelemhez tartozó helyszínrajzból az átlátszó.hu cikke szerint egyértelműen kiderülhetett, hogy nem foglalt volna túl sok helyet az étel-és ruhaosztás, a tervezett közös vacsora és a filmvetítés. Ráadásul az aluljárónak azon a szakaszán, amelyet használni akartak, ilyen esti időpontban már szinte nincs gyalogos forgalom, tették hozzá. A bizottság határozata mégis "közlekedési okok miatt" tagadta meg az engedélyt. Jogorvoslatra nincs lehetőség a határozattal szemben.
Sikeres volt a kedd esti teszt a 3-as metró alagútjában: az orosz kocsiknál szélesebb Alstom szerelvény mindenhol átfért, tudtuk meg a Metróért Egyesülettől. Igaz, a Határ úti megállónál csak 39 milliméter hiányzott a koccoláshoz. Ezen a szakaszon majd sebességkorlátozással kell haladnia az Alstomoknak, ami nem lesz nehéz: amúgy is 25 km/h a legnagyobb megengedett sebesség itt.
Mint arról beszámoltunk, a tesztre azért volt szükség, mert decemberben a 3-as vonalán kezdi meg a próbafutást az első, a 4-esmetróhoz érkező automata szerelvény.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy a próbára nem azért van szükség, mert a vonalon Alstom-kocsik közlekednének a jövőben a forgalomban. Hanem azért, mert a 4-es metró infrastrukturális hiányosságai miatt a 4-esre érkező új, automata üzemmódra is képes szerelvények a 3-as metró vonalán lennének túl a kötelező próbafutás nagy részén, ezzel is gyorsítva a 4-es metró átadási folyamatát.
Körülbelül 6500 budapesti háztartásnak számláztak ki szippantási díjat az elmúlt hónapokban úgy, hogy nem is kellett volna, mert időközben bekötötték hozzájuk a csatornát. A fogyasztói adatbázist ugyanis a tulajdonos csatornázási művek nem adta ki a szippantó közcégnek, a vízművektől százmillióért megvett fogyasztói adatbázis viszont nem volt teljesen aktuális. A pénzt jóváírják a duplán fizető érintetteknek.
Adatbázishiba miatt az elmúlt hónapokban körülbelül 6500 budapesti háztartás egyszerre fizetett csatornadíjat és szippantási díjat is, holott a kettő kizárná egymást. A fővárosi közgyűlés rendelete szerint ugyanis az idei évtől a lakossági folyékonyhulladék-szállítást kizárólag csak egy cég, a Fővárosi Településtisztasági és Környezetvédelmi Kft. (FTSZV) végezheti Budapesten, de a cégnek nem volt adata arról, hogy hol is kell szippantania. Korábban ugyanis 5-10 magánvállalkozás vitte a fővárosi szippantási piac 90 százalékát, akik természetszerűleg nem kívánták adataikat átadni az őket kitúró fővárosi közcégnek.
György István v árosüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a BKV 800 milliárdos belső eladósodottsága már nemzetgazdasági méretű probléma, amelyet az ország költségvetését nem terhelő módon kell megoldani.
György István erről a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén beszélt. A bizottság azután foglalkozott a témával, hogy Tarlós István főpolgármester kérte Hutiray Gyulát, a bizottság elnökét, a testület foglaljon állást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legutóbbi busztendere és a BKK feladatellátási szerződése ügyében.
Elkezdődött a Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. (MACIVA) Művésztelepen az új Hungária Cirkuszcsarnok építése. A Fővárosi Nagycirkusz egyelőre még a helyén marad, a próbacsarnok építésének elkezdését viszont majomparádéval ünnepeltük.
Információink szerint kedd este kipróbálják, befér-e az új Alstom metrókocsi a 3-as metró alagútjába. Ha próba sikerül, akkor decemberben a 3-as vonalán kezdi meg a próbafutást az első, a 4-esmetróhoz érkező automata szerelvény.
Kedd este megnézik, hogy minden probléma nélkül elfér-e az orosz kocsiknál kicsit szélesebb, és máshogyan kanyarodó Alstom-szerelvény a 3-as metró alagútjában, tudtuk meg metrós forrásokból. A pálya több pontján ugyanis erős ívek vannak, ahol gondja lehet az új metrókocsiknak.
Értesülésünket a Budapesti Közlekedési Központ megerősítette. Vitézy Dávid, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a próbára nem azért van szükség, mert a vonalon Alstom-kocsik közlekednének a jövőben a forgalomban. Hanem azért, mert a 4-es metró infrastrukturális hiányosságai miatt a 4-esre érkező új, automata üzemmódra is képes szerelvények a 3-as metró vonalán lennének túl a kötelező próbafutás nagy részén, ezzel is gyorsítva a 4-es metró átadási folyamatát.
Olvasónk, Ági fotózta a budaörsi uszodánál ezt a gyönyörűszépen pimpelt Audi TT-t Parkolási szégyenfalunk számára, ami a vizuális kupáncsapás mellett azokat is sokkolja, akik be szeretnének állni a parkolóba. Meg kell állapítanunk, hogy a Flúgos futam című rajzfilm Dili Dollyja a lila Audi tulajához képest kezdő versenyző.
A Free Göcsej miniblog már januárban, Győrben belebotlott az autóba:
Akkor csak ennyit fűzött hozzá: "Ezt a förmedvényt délután láttam meg Győrben, ha az audisok meglátják sikítva menekülnek Kínába."
Olvasónk, Tamás aztán felnyitotta a szemünket: az autó nem másé, mint Csopaki "Zeze" István focistáé. Csopaki, a madárcsontú csatár korábban olyan NB1-es csapatoknál fordult meg, mint a Fradi, a Vasas vagy a REAC, játszott a Tatabánya, a BKV Előre és a Gyirmót másodosztályú csapataiban, futsalozott is, jelenleg pedig az osztrák ötödosztályú USC Mank focistája. Pedig még mindig csak 29 éves. Ebben a remek interjúban azt állítja, hogy ott többet keres, mint az NB1-ben, a körülmények fantasztikusak csak éppen nem tudnak focizni.
Csütörtök éjjel kijavították a Corvin-negyed és a Klinikák állomások közötti pályahibát, így péntek hajnalban megszűnt a sebességkorlátozás az M3-as metró vonalán, közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
November 8-án, csütörtökön az egyik sínszálban keletkezett hajszálrepedés miatt 5 km/h-s sebességkorlátozás elrendelésére volt szükség a Corvin-negyed és a Klinikák között. A sebességkorlátozás miatt az M3-as metró szerelvényei összetorlódtak, a vonatokon a szokottnál nagyobb volt a zsúfoltság. Csütörtök éjjel a pályahiba javítása végleg befejeződött, ezért az M3-as metró szerelvényei pénteken üzemkezdettől már újra a megszokott rend szerint közlekednek.
Csütörtökig kellett volna megérkeznie a Budapesti Közlekedési Központ több mint ezer dolgozójának fizetése, de ez péntek reggelig nem történt meg, mondta lapunknak Nemes Gábor az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője, hozzátéve hogy égnek a vonalak a panaszos munkavállalók telefonjai miatt.
Nemes szerint semmilyen magyarázat nem fogadható el a BKK részéről, a pénznek már meg kellett volna érkeznie. Közölte: a napokban írták alá a cég dolgozóinak bérezéséről és juttatásairól szóló átmeneti megállapodást, ami úgy tűnik rögtön meg is bukott. Nemes szerint a BKK több alapvető hibát elkövetett a közelmúltban, ilyen például, hogy nem számolt a busztender finanszírozásának negatív hatásaival. A jegyáremelés is azt mutatja, hogy a cégnek nincs megfelelő pénzügyi ereje.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója délben lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a pénzt minden hónap 8-ig kell utalniuk, ami meg is történt. Hozzátette: a cikk megjelenését követően leellenőriztette, hogy áll a helyzet, és a dolgozóknak megérkezett a pénze.
Jáger István, a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete viszont közölte, hogy a megállapodás szerint 8-ig minden dolgozónak a számláján kellett volna lenni a pénznek, ami viszont 9-én reggelre sem érkezett meg, tehát a BKK mindenképpen késett. Később hozzátette, hogy a nap folyamán valóban elkedtek megérkezni a fizetések. Közölte azt is, hogy a tízszer ekkora BKV-nál tudomása szerint nem okozott ilyen problémát a fizetés átutalása.
A BKK számos egységet vett át korábban a BKV-tól, főleg a forgalomirányítással és a jegybevétellel foglalkozó osztályokat. Ide tartoznak például a jegypénztárosok, ellenőrök, vagy a forgalomirányítók.
Mint arról beszámoltunk, október végén sztrájkbizottság alakult a BKK szakszervezeteinek részvételével, lejárt ugyanis a korábbi átmeneti megállapodás, és a beígért kollektív szerződés sem született meg.
A BKK válaszként meghosszabbította az átmeneti megállapodást, mondván, a rögzített pótlékokat, juttatási és munkaidő beosztási elemeket a BKK vezérigazgatói utasításokban szabályozza, így november 1-jétől is a juttatásokat a BKV-ból átkerült dolgozók számára az eddigi jogosultságok szerint biztosítják.
Aláírták a 75 szóló, illetve 75 csuklós új autóbuszra szóló szolgáltatási szerződést, áll a VT-Transman közleményében. A cég közölte: 14 éves múltra tekinthet vissza, 1999 óta egyedüli magántulajdonú társaságként van jelen a budapesti közforgalmú autóbuszos személyszállítás piacán. 2012 májusa óta a BKK-val kötött szerződés alapján szolgáltat a fővárosban 100 darab autóbusszal. Az újabb 150 db autóbusz kb. évi 8 milliárd forinttal növeli meg a cég árbevételét.
A társaságban a Videoton Holding ZRt. 50,091% tulajdonrésszel rendelkezik, az Eurobus-Invest ZRt. 49,909%-kal. Az Eurobus az Arriva/Deutsche Bahn csoport 100%-os tulajdona.
R. Miklós nyolcadrendű vádlott nyomozati szakban tett vallomása szerint a BKV Zrt. kommunikációs és közbeszerzési szerződéseinek megkötésénél, munkatársak felvételénél teljesíteni kellett az MSZP és az SZDSZ akkor politikusainak a kérését - derült ki a Hagyó Miklós és társai ellen a Kecskeméti Törvényszéken folyó per csütörtöki tárgyalási napján felolvasott vallomásból.
R. Miklós 2007. január 7-től kommunikációs igazgatóként dolgozott a BKV Zrt.-nél, majd 2007 augusztusától kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettes lett.
Felolvasott vallomása szerint Antal Attila vezérigazgató kérésére 2007 augusztusában találkoznia kellett Schmuck Andorral, aki akkor Hagyó Miklós "bizalmi embere" volt. A találkozón Schmuck Andor bemutatta neki H. Évát - a per hatodrendű vádlottját -, akit alkalmazni kellett a BKV Zrt.-nél.
Egy pályahiba miatt csütörtökön hajnalban az M3-as metró vonalán a Corvin-negyed és a Klinikák állomások között ideiglenesen 5 km/h-s lassújelet kellett elrendelni, emiatt a vonatok a megszokotthoz képest valamivel ritkábban közlekednek a vonalon, áll a BKK honlapján. A sebességkorlátozás bevezetésére a Metróért Egyesület hívta fel a figyelmet reggel.
Az M3-as metró vonalán a Corvin-negyed és a Klinikák állomások között az egyik sínszálban keletkezett és csütörtökön hajnalban észlelt hajszálrepedés miatt a pályás szakemberek 5 km/h-s sebességkorlátozás elrendelését kérték. A sebességkorlátozás miatt az M3-as metró szerelvényei összetorlódtak, ezért – az alagútban való várakozás elkerülésére – két vonatot kiállítottunk a forgalomból. A sebességkorlátozás és a torlódások csökkentését szolgáló forgalmi intézkedések nyomán a metrószerelvények követési ideje kismértékben megnövekedett, ami miatt a vonatokon a szokottnál nagyobb zsúfoltság tapasztalható a csúcsidőszakban.
Műszaki szakemberek a hiba észlelését követően azonnal intézkedtek a javítás és a biztonságos forgalom beindulása, illetve a vonatközlekedés fenntarthatósága érdekében. A rendelkezésre álló rövid idő alatt elvégezhető ideiglenes javítás megtörtént, a sebességkorlátozás feloldását lehetővé tevő munkára csütörtökről péntekre virradó éjjel az éjszakai üzemszünetben kerül sor, így az M3-as metró szerelvényei pénteken ismét a megszokott rend szerint közlekednek.
Bízunk abban, hogy intézkedésünk nyomán az eredeti menetidő szerint vagy azt csak minimálisan meghaladó menetidővel teljesítik a metrószerelvények a két végállomás közötti távot. Szakembereink mindent elkövetnek annak érdekében, hogy utasaink a lehetőségekhez mért legkisebb kényelmetlenséggel és időveszteséggel vegyék igénybe utazásuk során az M3-as metrót.
Kérjük olvasóinkat, hogy aki a kérdéses szakaszon tumultuózus jeleneteket tapasztal, kép vagy szöveg formájában ossza meg velünk az ugyelet@mail.index.hu címen. Köszönjük!
Bácsbokod belterületén egy vasúti átjáróban egy lovaskocsi lovai megbokrosodtak, és a hajtó leesett a kocsiról, számol be róla a baon.hu. A 65 éves férfi életét már nem tudták megmenteni.
A rendőrségre 11.45-kor érkezett a hívás, hogy Bácsborsód és Bácsbokod közötti 5505-ös úton, Bácsbokod belterületén, egy vasúti átjáróban egy 65 éves férfi hajtott egy lovaskocsit, amikor az elsődleges adatok szerint a lezáródó vasúti sorompó hangjára a lovak megbokrosodtak, majd elszaladtak. A lovak hirtelen mozdulatától a kocsit hajtó férfi leesett a kocsiról. A helyszínre érkező mentősök a súlyosan sérült férfi állapotát igyekeztek stabilizálni, azonban az életét már nem tudták megmenteni. Más nem utazott a lovaskocsin.
A baleset helyszínelése jelenleg is tart, a Bajai Rendőrkapitányság vizsgálja annak körülményeit – tudtuk meg Nyíkos Tamástól, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivőjétől.