Múlt hét végén a nagy szél által a sínekre hordott falevelek már többször is okoztak túlcsúszást, sőt leállást a 2-es metró felszíni állomásain (Pillangó utca, Örs vezér tér). A helyzetet érzékelve a BKV sebességkorlátozást rendelt el. A 30 km/órás sebességkorlátozás miatt, mivel az alacsonyabb sebességet a metróvezérlő szoftverek kevésbé tudják kezelni, kézi vonatvezérlést vezettek be (szoftveres biztonsági ellenőrzéssel).
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a helyszínen az MTI-nek elmondta, műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem. A baleset pontos okát részletes vizsgálat fogja kideríteni.
Bolla Tibor azt közölte: már húsz-harminc éve gondot jelent az érintett szakaszon az őszi-téli időszakban, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár. A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett úgynevezett „ellenőrzött kézi vezérlést” vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőknek a pálya állapota alapján kellett sebességet választaniuk. A fedélzeti számítógép adataiból látni fogják majd, hogy a vezető betartotta-e az erre vonatkozó utasításokat. Az elnök-vezérigazgató szólt arról is, hogy a második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a hétvégén volt olyan eset, amikor 10 km/h sebességről nem tudott megállni a vonat, és túlcsúszott. Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének vezetője olyan esetről is beszámolt, hogy a vonat elektronikus rendszere elvesztette a helyzetértékelését a kerekek megcsúszása miatt, és ilyenkor a biztonság miatt leblokkol, vészfékez a rendszer.
Utolérte egymást és összekoccant két metrószerelvény hétfő reggel az M2-es metró Pillangó utcai megállójában, közölte a katasztrófavédelem. Egy szemtanú arról számolt be, hogy a metró durvábban állt meg, mint egy vészfékezésnél, és szinte minden utas elesett. Tízen sérültek meg, közülük a mentők kilenc embert vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel. A környéken hatalmas dugó alakult ki.
Egyik olvasónk azon a metrón utazott, ami az álló szerelvénybe ütközött. Már lassan ment, majdnem beértek a Pillangó utcai megállóba, amikor vészfékezett a vezető, és ezzel szinte egy időben neki is koccant az előzőnek.
Elsőre azt gondoltuk, ég a metró, mert a vezetőfülke felől füst gomolygott. Ez hamar eloszlott. A vezető az egyik első ajtót nyitotta ki, arra indult meg a tömeg. Innen már pont ki tudtunk lépni a peronra, az utasok segítettek egymásnak.
Olvasónk azon a szerelvényen, amin utazott, nem látott sérültet.
Csak összetörtem a karácsonyi sütivásárra vitt sütiket, amikor rájuk estem. Az első kocsiban volt sérült, egy úrnak vérzett egy seb az orrnyergén.
A hangosbemondó arra kért mindenkit, hogy hagyják el a metró területét és várjanak a pótlóbuszokra. Egy másik olvasónk a megállóba érkező szerelvény végében utazott:
Egyszer egy hatalmas csattanás és mindenki elesett, borult. Pár percig senki nem tudta, hogy mi történt. Páran azt hitték, hogy gázolás történt, vagy a vezető lett rosszul. Amíg le nem szálltunk nem volt egyértelmű a dolog
Mint írta, a metró durvábban állt meg, mint amikor vészfékezni szokott. Leszállás után pár idős asszony fájlalta a lábát, hívták a mentőt mert nem érezték jól magukat.
A mentőszolgálat öt mentőegységet riasztott a balesethez, kilenc sérültet szállítottak kórházba, akik zúzódásokat, végtagsérüléseket szenvedtek, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban, közölte kérdésünkre az Országos Mentőszolgálat. Az esetleges töréseket a röntgenvizsgálat állapíthatja meg. A sérülteket helyszíni ellátás után a Péterfy Sándor utcai Kórházba és a Honvédkórházba szállították.
A környéken alig lehet közlekedni. A Pillangó utcánál sok a rendőr, a tűzoltó, a mentő, hatalmas dugó van. A metrót leállították, pótlóbuszokat állítottak forgalomba, de a dugó miatt ezek sem haladnak.
Egy olvasónk az írta: az Örs vezér téren "világháborúra emlékeztető állapotok vannak", nagy a tömeg. Ő inkább elgyalogolt az Örstől a Stadionokig, közben kétszer is lehagyta az egyik pótlóbuszt.
Ha utazott már Budapesten, akár csak a 4-6-os villamossal, akkor biztosan hallotta Rachel Appleby hangját: ő mondta fel ugyanis angolul a megállók neveit. De ő az, aki a 2-es és 4-es metrón is bemondja angolul, milyen megálló következik. A Kossuth Rádió most interjút készített az Észak-Angliában született, de már jó pár éve Magyarországon élő nővel.
Kiderült, Rachel az ELTE angol szakán tanít, és egy egyetemi kollégája mondta neki, hogy a BKK egy női hangot keres brit kiejtéssel, akcentus nélkül, ő pedig szívesen belement. A Hirado.hu oldalán található cikkbe beágyazott rövid interjún bár hallatszik, hogy sok vágásra volt szükség, de azért az is, hogy Rachel egész jól beszél magyarul. És már csak azért is érdemes meghallgatni, mert szokatlan az ismert hangot hallani magyarul, ráadásul egészen másról beszélve, mint amit a metrón-villamoson megszoktunk tőle.
Az interjúban elmondja, hogy a metrómegállók nevei közül a II. János Pál pápa megálló megjegyzése azért volt nehéz számára, mert a nevek sorrendje neki nem így természetes. A Puskás Ferenc Stadiont pedig egyszerűen csak nehéz kiejteni.
Szerinte, ha valaki telefonon beszél valakivel, akkor a másik hangján lehet hallani, hogy mosolyog, ezért, amikor az elköszönést a Goodbye-t vették fel a villamos és a metró vonal végére, akkor egy pillanatra megállt, és odafigyelt, hogy mosolyogva mondja fel az elköszönést.
Kollégái, tanítványa rendszeresen mondják neki, hogy jó volt hallani ma is a metrón/villamoson, sőt volt diák, aki azt mondta, már csak azért sem tudja elfelejteni a házi feladatot, mert szinte az egész útján hallja a tanárnő hangját.
Az is kiderült, hogy körülbelül három hetente kell mennie a stúdióba, hogy valami kiegészítést, apró újdonságot felvegyenek, akár egy javítás miatt, akár a Sziget fesztivál miatt.
Rachel szerint a budapesti metró jobb, mint a londoni, egyrészt Londonban nem beszélgetnek az emberek a metrón, másrészt ott nincs azonnal pótlóbusz, ha leáll a metró. Kiderül a beszélgetésben róla az is, hogy csellózott, zongorázott és egy zenekiadó marketingosztályán dolgozott korábban. A magyarországi zenei életet imádja.
Frissítés:
Nem közlekedik a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között - közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon péntek reggel.
A biztosítóberendezés hibásodott meg, a kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik - írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerda este a Facebook-oldalán.
A Fák A Rómain csoport birtokába került az a szerződés, ami szerint a Vízművek már decemberben nekikezdett volna a Római-partra tervezett mobilgát alatti vízvezeték kiváltásának, méghozzá úgy, hogy a védmű nyomvonalának tervei és az alternatív nyomvonal vizsgálatai még el se készültek. Tarlós István megkeresésünkre közölte, azonnal felfüggeszti a munkát.
A főpolgármester bő egy hete jelentette be, hogy új tervek készülnek a Római-parti mobilgátra, valamint megvizsgálják a Nánási út - Királyok útja alternatív védmű nyomvonal megvalósíthatóságát is. Ehhez képest a fővárosi önkormányzat és a Fővárosi Vízművek már kötött egy szerződést, amely alapján a napokban megkezdődik a munka a korábbi part menti védműnyomvonal alatt húzódó vízvezeték kiváltására. A Fák A Rómain csoport szerint a közműkiváltás miatt 800-1000 fát fenyeget az azonnali kivágás, továbbá
A civil szervezet szerint a "trójai falóként előretolt" vízvezeték-építés úgyis tönkreteszi a Római-partot, így nem állhat a gát építés útjában több érv. Ezért, bár az általuk december 11-re tervezett Tél a Rómain esemény a part különleges, téli hangulatát lett volna hivatott bemutatni, a szervezők nem fognak habozni a családias hangulatú rendezvényt a Római pusztítását beindító munkálatok megállítására használni.
A Budapest Közút közleménye szerint
Ezzel együtt a benzinkútnál lévő, magasságra figyelmeztető korlát előtt a belváros irányában egy rövid szakaszon elbontják a szalagkorlátot a gyorsforgalmi és a Gyömrői út között. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a korlátozást megszegő kamionok elhagyhassák a gyorsforgalmi utat, ne szoruljanak be a felüljáró alá, hatalmas dugót okozva a Ferihegyi úton.
Tarlós István főpolgármester egy hónapja hirdette meg a hároméves, Tízezer új fát Budapestre! programját, ebből az idei évre ütemezett 1700-ból már 1500-at elültetett a Főkert.
A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a mostani faültetések Budapest 20 kerületének 62 utcáját érintik. Többek között teljessé vált a Városligeti fasor fehér virágú vadgesztenyesora, 12 új facsemete került az V. kerületi Alkotmány utcába, megújultak a Ferihegyi gyorsforgalmi út, a X. kerületi Gyömrői út és a XIV. kerületi Nagy Lajos király útjának zöldfelületei is.
Belehalt sérüléseibe az az ember, akit hétfőn este gázolt el a HÉV Budapesten Sashalom és Mátyásföld, repülőtér megállók között a H8-H9-es vonalon. A baleset miatt órákig ritkábban közlekedtek a járművek a vonalon, rövid ideig pótlóbuszokat is forgalomba állítottak, értesült a HavariaPress.
Visszavonta a 3-as metróvonal felújítására kiírt tenderét a BKV - derült ki a Közbeszerzési Értesítő hétfői számából.
Az MTI szerint a társaság a vágányépítési, az alagúti munkák, a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlő-rendszer felújítására, valamint a vasúti távközlési és a központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó eljárást vonta vissza.
Tarlós István főpolgármester november 18-án, budapesti sajtótájékoztatóján azt közölte: az előbbiekre vonatkozó európai uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárást a közbeszerzési kft. megsemmisíteni javasolja, mivel a beérkező ajánlatok ajánlati ára a jelek szerint jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget.
A kft. javasolta azt is, hogy a közbeszerzés újbóli megindítása a végleges ajánlattévő rendelkezésre álló kiviteli tervei birtokában történjen meg. A BKV metrófelújítási projektigazgatósága ezt tudomásul vette, és új eljárást indít - mondta el akkor a főpolgármester.
Tarlós István akkor kérdésre válaszolva azt is közölte, hogy reálisan 2017 júniusában indulhatnak meg a 3-as metróvonal rekonstrukciójának kivitelezési munkálatai.
Sikerült kiemelni a vízből a Duna budapesti szakaszán két héttel ezelőtt talált világháborús bombát szerda délután, a Déli összekötő vasúti híd közelében, írja az MTI. Az 500 kilogramm tömegű, GP-1000-es típusú amerikai bombát előbb egy hadihajó fedélzetére hozták, majd hatástalanították, és a honvédség központi gyűjtőhelyére vitték, hogy megsemmisítsék.
Nagyon egyszerű a megoldás a Flórián téri balesetek elkerülésére, de érthetetlen okból itthon nem alkalmazzák: a zsalu.
– írta olvasónk, Gergely tegnapi videónk nyomán. A videóban azzal foglalkoztunk, hogy a szerkesztőség melletti Flórián téren hetente történik baleset.
A balesetek fő oka, hogy az Árpád hídról a kereszteződésbe érkezők látóterében két lámpasor is van. Aki egy kissé elbambul a piros lámpánál várakozva, csak azt veszi észre, hogy előtte 20 méterrel zöldre vált a lámpa, és automatikusan elindul, annak ellenére, hogy a közvetlen fölötte levő lámpa még pirosat mutat. És kész a karambol.
Vasárnap reggel 8 órától várhatóan 15 óráig lezárják a Hungária körút - M3-as autópálya bevezető szakaszának csomópontjában a Róbert Károly körúti felüljáró M3-as autópálya felé vezető ágát - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A lezárás ideje alatt az M3-as autópályára a Róbert Károly körút - Hungária körút - Erzsébet királyné útja - Hermina út - Kós Károly sétány útvonalon lehet eljutni.
A lezárt részen szegélyjavítási munkákat végeznek. A munkálatok nem a Róbert Károly körút felújításának a részét képezik, azok elvégzésére a közúti forgalom biztonsága és a felüljáró későbbi állapotromlásának elkerülése érdekében van szükség - derül ki a közleményből.
2016. december 3-ától (szombattól) várhatóan három hónapon keresztül az M2-es metró mindkét irányban megállás nélkül fog áthaladni a Kossuth Lajos tér állomáson az MTESZ-székház bontási munkálatai miatt, írja közleményében a BKK.
Az épület megosztó múltját és jövőjét nyáron járta körbe az Urbanista blog. Ebben megírtuk, hogy a Kossuth tér felújításának már a kezdetén természetes volt, hogy ezzel is kellene kezdeni valamit. Aztán kiderült, hogy az épülettel talajvízproblémák vannak – építésekor nem számoltak azzal, hogy a Duna áradásai miatt a víz időről időre elönti a pince egy részét – így a beton több helyen lemállott a vasbetétről, ami rozsdásodásnak indult, ezért az épületet nincs értelme felújítani: az egészet elbontják.
Itt lesz az Országgyűlés másik irodaépülete, ahonnan alagúton is át lehet majd járni a Parlamentbe.
A kimaradó metróállomás elérését a Deák Ferenc tér és a Kossuth Lajos tér között közlekedő M2A jelzésű metrópótló autóbusz is segíti majd. Annak érdekében, hogy az állomás lezárásával kapcsolatos közlekedési változásokat az érintett utasok időben megismerhessék, a lezárás előtti hetekben a Kossuth Lajos tér metróállomáson hangos utastájékoztatás lesz hallható, a metrószerelvényeken pedig nyomtatott tájékoztatók segítik majd a közlekedőket, írja a közlekedési vállalat.
Az engedélyezés terveire írták ki a 3-as metró felújítására vonatkozó pályázatokat, de álmukba se gondolták volna, hogy ilyen magas árajánlatokat kapnak, derült ki Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján. Ha 137 milliárd forintos keret áll rendelkezésre, akkor nem költhetnek el 171 milliárd forintot, tette hozzá.
Ezért most várhatóan megsemmisítik a kivitelezési tenderek eredményeit, és új pályázatokat írnak ki, immár a napokban elkészülő pontos kivitelezési tervek alapján. Azt remélik, hogy ennek ismeretében az ajánlatadók kevesebb kockázatot fognak bekalkulálni, és alacsonyabb árakat adnak majd. Az újra kiírt kiviteli tendereket tavasszal bontják, akkor kiderül majd, hogy valóban lejjebb mennek-e az árak.
A főpolgármester elmondta: ha kezelhetők az árak, akkor júniusban megkezdődhet a 3-as metró felújításának kivitelezése.
Mik a teendők vészhelyzetben? címmel indít tájékoztató kampányt indít az életveszélyes 3-as metróban a demokrtikus Kolíció. A DK szerint a metrókocsik műszaki állapota katasztrofális: minden metrókocsiban van 11 olyan alkatrész, amely több áldozatot követelő, halálos kimenetelű katasztrófát okozhat, ami bármikor bekövetkezhet. Ezért tájékoztató kampányt indítanak a 3-as metróban, a felkészítéssel az utasok biztonságérzetét is szeretnék növelni.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint a Demokratikus Koalíció röplapja arcpirító, a valóságot meghamisítja, tartalma alkalmas a lakosságban félelemkeltésre, és közvetlen közveszéllyel járó esemény bekövetkezésével fenyeget. Budapest városvezetése figyelmeztet, hogy az ilyen cselekmény három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Megkezdődött a Római-parti árvízvédelmi gátrendszer újratervezése. Tarlós közölte: ha minden a tervek szerint megy, jövőre elkezdik építeni a gátat. A tervezést azért kellett újraindítani, mert megváltoztak a gátak kötelező magasságát meghatározó jogszabályok (magasabb gát kell). A főpolgármester szerint január 15-ig meglesz az új terv, valamint az az összehasonlító tanulmány, ami az alternatív Nánási út-Királyok útja nyomvonalat összehasonlítja a part menti nyomvonallal költségek, fakivágás, és egyebek tekintetében.
Ha pedig továbbra is minden a terv szerint halad, Tarlós szerint 2019 március 31-ig átadják a parti védművet a Rómain.
A Csillaghegyi Strandfürdő területén sípálya építésére, valamint a futballpálya rendbetételére és üzemeltetésére egy hónapja írták ki a közbeszerzést. Mivel bejárta a sajtót, hogy ez öreg és értékes fák kivágásával járna, kiadtak egy közleményt, hogy erről szó sincs. Most elmentünk a főváros második legrégebbi strandjába, ahol a fürdő két munkatársa körbevezetett minket és megmutatták, hol és milyen fejlesztéseket hajtanának végre.
A múlt héten írtunk először a Benczúr-kertről: az önkormányzat nem kommunikált elég hatékonyan a helyiekkel, és gyakorlatilag őket megkerülve kezdték felújítani a játszóteret, ami a fakivágások miatt elég nagy felháborodást keltett. A lakosok becsapva érzik magukat, és szeretnék, ha leállna az építkezés, amíg közösen át nem beszélik a terveket, hogy egy mindenki számára előnyös megoldás szülessen. Ennek érdekében az önkormányzat november 11-ére fórumot szervezett, ami azonban nem sok sikert hozott.
Pályafelújítási munkálatok miatt szombattól december 2-ig nem jár majd a 3-as villamos az Ecseri út és a Határ út között, közölte a BKK. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok viszik majd az utasokat.
A felújítást a Gyáli út és a Napfény utca csomópontjánál végzik majd. Arról, hogy a 9 érintett megállóban hol lehet felszállni a buszokra, itt tájékozódhat.
Szombat üzemzárás és vasárnap dél között nem jár majd a 3-as metró a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között, értesült róla a Magyar Nemzet. Ezen a szakaszon azért kellett forgalomkorlátozást bevezetni, mert az egyik kitérőnél a pályaszakaszból több darab is kitört, ezért a váltórészt sürgősen ki kell cserélni.
Olvasónk fura minifekvőrendőröket fotózott Budapest két bicikliútján, ezekről megkérdeztük a BKK-t, hogy mik azok, és hova mennek.
Az egyik ilyen páros gumicsíkot a Múzeum körúton, a Nemzeti Múzeummal szemközt a biciklis sávban, a másikat a Rákóczi híd pesti biciklis lehajtójánál, a MÜPA mellett látta és fotózta le az olvasó.
Mint kiderült, a csíkok nem véletlenül kerültek oda, sőt már kilenc ilyen van a fővárosban. „A BKK Zrt. egyre több adatot gyűjt a fővárosi közlekedésről, többek között a kerékpáros forgalom nagyságáról, közlekedési szokásairól, út- és módválasztási preferenciáiról is, annak érdekében, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információ álljon rendelkezésre az infrastruktúratervezés optimalizálásához” - írja válaszában a Budapesti közlekedésért felelős szervezet.
Negyvenévesek a budapesti metrókocsik? És akkor? Moszkvában ötven évig is bírják!
– ez volt Alekszandr Nyikityenkónak, az orosz Metrovagonmas vezérigazgató-helyettesének a meglepő válasza arra, amikor azt firtattam: kiengedne-e ennyire elhasználódott kocsikat Moszkvában a forgalomba. Igaz, hozzátette, hogy ehhez megfelelő karbantartás is kell. A cég újítja fel a 3-as metró szerelvényeit, aminek gyári folyamataiba hetedmagammal betekinthettem a héten.
A budapesti metrókocsik összeszerelő csarnokában nyugodt, oroszos munkatempóban rakják össze a Budapestről érkezett harmadik metrószerelvény (81-760/765 és 81-722 jelű) kocsijait. A vállmagasságú állványon álló kocsiszekrényt vázig lecsupaszították, szemmel láthatóan alapos felületkezelést, festést kapott minden eleme, már amelyik megmaradt. (Mint az korábbi videónkból kiderült, az első darab annyira rossz állapotú volt, hogy szinte csak a vezetőkabin ajtaja maradt eredeti rajta.)
Nemrég vette videóra telefonjával a Blikk egyik olvasója a jelenetet, amin egy éjszakai 6-os villamoson a jegy nélküli utasok és a biztonsági őr balhézott össze.
Az Index kérdésére a BKK elmondta, hogy a videofelvétel alapján sikerült beazonosítani a 6-os villamoson éjszaka jegyellenőrzést végző, alvállalkozón keresztül foglalkoztatott vagyonőrt, aki elmondta, hogy egy bódult állapotú férfit akart kizárni az utazásból, mert nem rendelkezett sem érvényes jeggyel, sem bérlettel.
A férfi az intézkedéssel szemben agresszívan, támadóan lépett fel. Az eset előzményei, illetve a támadó későbbi viselkedése a videón nem látható, csak az őr védekező reakciója. Elmondása szerint nem a villamos ajtajába akart belerúgni, és nem is az ajtót tartó, villamost feltartóztató, férfibe, hanem csak annak irányába lendítette a lábát, hogy meghátrálásra késztesse ő, mert az illető többször is felé ütött, hogy a villamos végre elindulhasson.
A BKK sajnálkozását fejezte ki, hogy a vagyonőröket érő hasonló incidensek mindennaposak az éjszakai járatokon. Ennek ellenére az érintett őrt felelősségre vonták. Az őr írásbeli figyelmeztetésben részesült, és felhívták a figyelmét arra, hogy a munkáját az előírásoknak megfelelően végezze.
Kedden megkezdik a Széll Kálmán téri kiszáradt fák cseréjét. A BKK közleménye szerint ezúttal más fafajtákkal kísérleteznek az alig egy év alatt elpusztult fák helyett.
A kivitelező konzorcium november 8-tól kezd neki a munkáknak. „A facsere során a korábbi hárs és juhar fajták helyett egyebek mellett kocsányos tölgy, éger és platán fajtákat telepítenek garanciális munkák keretében.”
Nemcsak az új fajtáktól várják a környezetbarát kép megtartását, hanem a talajvízszint helyi csökkentése érdekében a fák környezetében vízelvezető rendszert is kiépítenek.
A BKK azt írja, hogy a kivitelező törekedni fog arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja a tér forgalmát, a munkálatok kb. öt hétig tartanak majd, eközben felbontják a burkolatot, majd visszaépítik azt.
November 14. és december 9. között a Fogaskerekű csak a Városmajor és a Svábhegy között jár, a Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között pótlóbusszal lehet utazni, közölte a BKK.
Az érintett szakaszon a fogaslécek cseréjét végzik. A felújítás ideje alatt a 60-as pótlóbusz a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút felé a Svábhegy–Diana utca–Eötvös út–Művész út–Karthauzi utca–Fülemile út–Ordas út–Rege út–Golfpálya út– Széchenyi-hegy, Gyermekvasút útvonalon halad. A másik irányba, a Svábhegy felé a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút–Golfpálya út–Agancs út–Eötvös út–Hollós út–Mátyás király út–Költő utca–Diana utca–Svábhegy útvonalon halad.
A pótlóbuszra a 60-as fogaskerekű villamoson érvényes normál díjszabás vonatkozik. A Svábhegynél a villamosról, a pótlóbuszra, vagy fordítva történő átszállásnál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni. A pótlóbuszokon szállítható kerékpár.Részletesebb információk a BKK honlapján.
Végre elkészül a gyalogosokat védő jelzőlámpa a Budaörsi úton a Töhötöm utcai zebránál, írja a Budapest Közút. Hétfőtől péntekig tart a munka, lecserélik az eddigi sárga villogó jelzést, ami csak figyelmeztette az autósokat, de nem kötelezte őket megállásra. (Megjegyzés: a KRESZ egyértelműen előírja, hogy zebránál a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni, és csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy ha kell, a jármű még a zebra előtt meg tudjon állni.)
Fölösleges kínos mosollyal viccelődnünk azon, hogy benn égünk a 3-as metróban, mert a BKV Zrt. a Magyar Időknek leszögezte:
Viszont ha bármilyen ellenőrzés ennek az ellenkezőjét mutatná, akkor megtennék a szükséges intézkedéseket. De, csak hogy biztos legyen: most nem kell, mert nincs életveszély.
Úgy látom, Lázár János kancelláriaminiszter szemébe nevet a budapestieknek, és gúnyt űz az egész 3-as metróból
– jelentette ki Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, reagálva a csütörtöki kormányinfón elhangzottakra. Hozzátette, hogy ki lehet nevetni őt, aki egyedül küzd az egészért, de nem érdemes.
A főpolgármester szerint egyeseknek szándéka a metróprojekt meghiúsítása. Ezért ha nem történik semmi heteken belül, akkor nagyon nagy esélye van, hogy le kell állítani a metrót. Tarlós alig hiszi, hogy egy ilyen lépés következmények nélkül marad a következő választásokon. Hiába próbál menekülni Lázár a felelősségtől, nem tud ebben kívülálló maradni. Tarlós kijelentette, ezért fordult az ügyben egyenesen a miniszterelnökhöz.
A 3-as metró felújítására adott nagyon magas kivitelezői árajánlatokkal kapcsolatban a főpolgármester közölte: bár nem mondja azt, hogy az építő cégek kartelleznének, de a beadott árajánlatok gyanúsan egyformák és magasak. Ennél a korábban becsült mérnökár sokkal kisebb volt, sőt a mérnökár ellenőrzésével megbízott cég is ennyit számolt ki. A beadott nagyon magas árajánlatok tehát nem támaszthatók alá.
Több tíz, akár 100 milliós nagyságrendű elvégzett munka nincs kifizetve a Széll Kálmán teret felújító alvállalkozóknak, mindenki fut a pénze után és várja a csodát – érkezett az információ lapunkhoz az érintettektől. A teret felújító konzorcium két tagja közül csak a Wis Holding van bajban: a cég vezetőjének vagyoni részesedését a cégadatok szerint lefoglalta Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Vagyonvisszaszerzési Hivatala.
Kérdésünkre a rendőrség kommunikációs szolgálata közölte: az ügyben a BRFK nyomoz különösen nagy értékre elkövetett tartozás fedezetének elvonása bűntett miatt. Az eljárásnak egy gyanúsítottja van, akit már ki is hallgattak.
405. § (1) Aki írásbeli szerződés alapján fennálló követelés fedezetéül szolgáló vagyont részben vagy egészben elvonja, és ezzel a tartozás kiegyenlítését részben vagy egészben meghiúsítja, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt különösen nagy. vagy azt meghaladó értékre követik el.
Mivel a rendőrség a cég részvényesének vagyonát foglalta le, nem nehéz kitalálni, hogy a magyar milliárdosról, W. J.-ről van szó, hiszen a cégnek ő az egyetlen részvényese is.
Tízezer új fát Budapestre! címmel indít faültetési programot a Fővárosi Önkormányzat - jelentette be Tarlós István főpolgármester csütörtökön a Városligeti fasorban. Elmondta: céljuk, hogy 2019-ig 8 ezer üres fővárosi fahelyet ültessenek be.
A program részeként még idén 20 kerület 62 utcájában 1600 új fát ültet el a Főkert Nonprofit Zrt. A Városligeti fasorba 180 vadgesztenye fát ültetnek el, míg az Andrássy úton 29 új kőrist - mondta Tarlós István a sajtótájékoztatón, amit a Ligetvédők aktivistái bekiabálásokkal és dudálással zavartak meg.
A főpolgármester szerint Magyarországon kormányrendelet írja elő, hogy mikor szükséges fakivágáshoz folyamodni, ettől eltérve Budapesten egyetlen fát sem vágtak még ki.
Arcpirító, hogy az a Tarlós István beszél faültetésről, akinek a főpolgármestersége alatt a legtöbb fát vágták ki Budapesten. "Láttuk a Városligetben, láttuk a Római parton, láttuk a József Nádor téren, láttuk az Orcy-kertben és láttuk a Dráva utcában is a tömeges fakivágásokat. Ez a városvezetés nem ülteti, hanem kivágja a fákat, nem foglalkozva a civilek, az ellenzékiek és úgy általában a budapestiek akaratával" - közölte a párt. A Demokratikus Koalíció felszólítottaa a főpolgármestert, hogy hagyjon fel a faültetési ígérgetéssel és inkább állítsa le a budapesti fakivágásokat.
A BKK csütörtökön rendkívüli járatokat indít a halottak napja miatt, emellett sűrűbben és nagyobb kapacitással közlekedő járatokkal segíti a temetők gyorsabb, kényelmesebb megközelítését, tájékoztatta a társaság az MTI-t.
A Rákoskeresztúri új köztemetőhöz és a Fiumei úti sírkerthez 28B jelzéssel új, ideiglenes villamosjárat indul, a Farkasréti temető felé pedig a 8B busz is segíti az eljutást. A Megyeri temető elérését a 30B, az Erzsébeti temetőét a 36B, a Rákoskeresztúri új köztemetőét a 68B, a Csepeli temetőét a 38B, a Budafoki temetőét a 158B, az Óbudai temetőét pedig a 218B jelzésű rendkívüli buszjárat segíti.